• Mareldsbarn

Någon J*vel har parkat på min hyrda parkeringsplats! Vad göra?

Åh jag blir så irriterad! Det kan mycket möjligt vara så att personen som i natt parkerade på min parkeringsplats inte såg skylten som står precis framför just min plats. Skylten där det står "Endast förhyrda platser" på. När vi kom hem i natt så fick vi helt enkelt ta en parkeringsplats och mynta. Jag tänkte kolla ägaren till regnumret och plinga honom och be dom flytta på sig men tydligen kan man inte nå privatpersoner via vägverket längre *grr*. Nu har jag ytterligare fått gå ned och betala parkeringsavgift för min bil och mynten har sinat.

Herregud det ska inte vara meningen att jag skall behöva ta bilen till en bankomat, plocka ut en hundring, åka och växla den och betala för min bilplats när jag redan betalar 800 kr/kvartal för en plats!

Kan man ringa polisen och på nått sätt få tag på ägaren tro? Börjar jobba snart så jag vill ju ha detta ordnat innan dess.

• Svar på tråden Någon J*vel har parkat på min hyrda parkeringsplats! Vad göra?
  • snillis

Lägg en lapp i rutan - är det en hygglig person kanske du blir kompenserad!

Annars - ring vaktbolaget som ansvarar för parkeringsplatsen så kan de komma och böta bilen åtminstone.
  • nickefiki

men det är klart att du kan ringa polisen

• Dupis

Ring vaktbolaget som kommer och bötar, då har du åtminstone inte den bilen där igen sen =D

• puss

ring parkeringsvakten nr står på skylten, och sen bärgningsbilen.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • emma enhörning

De har väl bara nytt nummer? Ett sms till 72503 funkade härom veckan för mig... Sedan hade jag parkerat in bilen om det var möjligt! Och en lapp i rutan på deras bilom när jag ska flytta min bil! Har ni inget vaktbolag du kan ringa? Lycka till!!!

Svar på tråden Någon J*vel har parkat på min hyrda parkeringsplats! Vad göra?