• Gumman1980

Någon som också har en väldigt lugn bebis i magen?

Ja som rubriken säger,

Finns där någon här inne som har en väldigt lugn bebis i magen?

Jag är i vecka 28 och min bebis är superlugn, visst jag känner av den lite lite varje dag men vad man har läst här inne så känner folk riktiga sparkar väldigt ofta och de är en riktigt ös i magen..

Man blir juh lite orolig att något är fel fast man känner den lite varje dag.

Någon mer som har de som mig???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-01 21:10

Hej!
    Jag har min moderkaka i bakvägg, men jag är kraftigt överviktig så de kanske gör på sig supermycket.

Jag vet faktiskt inte..!

• Svar på tråden Någon som också har en väldigt lugn bebis i magen?
  • Eluana79

Min bebis e ratt lugn med... kanner som du besrkiver rorelser och sparkar vissa dagar mera andra mindre. sa inte behover du oroa dig. Bebiar ror sig olika  :)  nar jag var bebis rorde mig knappt  och min syster hon  snurrade som en  torped sa det ar valdigt individuellt:)

• mhagberg

Min är också lugn. Även min dotter var lugn, medan det kändes som om sonen jobbade på ett spontant kejsarsnitt.
    Men även moderkakans placering har betydelse för hur mycket vi känner fosterörelser. Ligger den för där bäbisen sparkar tar den ju en del av stöten och vi upplever det som en lugnare bäbis.

• Nimrist

Min är jätte lugn, har knappt kännt av den förrän nu i v32. Och då är det inte någon våldsam precis.

• Loth

Min är relativt lugn också, visst kommer rejäla buffar emellanåt också, men styrkan och mängd varierar från dag till dag, 1 gång har jag känt den lille runt naveltrakten istället för som alltid annars lite dovt i buken. Är i vecka 22 nu, har moderkakan i bakvägg.

BF 090510
  • myran82

Vår bebis är också lugn i magen. Är i vecka 26 och känner av den varje dag men inte alls vålsamt. Kan se någon gång ibland hur de guppar ytterst lite utanpå magen.

• A r a s

Jag kan också upprepa det folk säger om moderkakans placering, det kan påverka. Ofta - inte alltid - är moderkakan i framvägg på de som känner mindre rörelser. Min BM på förlossningen, på MVC och på UL sa så iaf (men på FL så kommer det alltid vara X antal personer med moderkakan i framvägg som kände från v 14)

Jag kände första gången v 23. Stördes ALDRIG av rörelser. Sov mao gott Så gott man kan iaf. Jag började känna mer i v 36 (då jag läste att "nu börjar bebisen lugna ner sig eftersom det inte finns så mkt plats kvar) men det hade att göra med att moderkakan "åkte uppåt" på slutet = mer känsel för mig.

Vissa bebisar är lugna. Vår var det. Sov hela nätter efter två månader ute hos oss Så det finns ju lite positivt med det också! Lycka till!

• orakad balle med tallbarrsdoft

hon var superlugn i magen, ibland kunde de gå dagar utan att man kände nått så man var ju såklart orolig. Nu 2½ år gammal är hon lika coollugn i verkliga livet och ja njuter som bara den  

• RosaNapp

3an var väldigt lugn i magen. VÄLDIGT. Jag fick väcka/peta/hitta på diverse grejer varje kväll för att ens få något livstecken från honom. Mycket sällan kände jag honom spontant. Hade moderkakan i framvägg och var överviktig, men det har ingen betydelse. Samma sits nu och det här pyret är totala motsatsen.

När jag väntade trean tänkte jag bara att det var tur jag varit gravid två gånger innan så jag slapp noja ihjäl mig på det. Jag tänkte bara, ok så länge jag får respons så är allt bra.

Han är naturligtvis fullt frisk.

• ThereseK

Min e också välldans lugn.. Är min andra grav, och med första så var det annat.. Hon for omkring i magen o levde rövare vilket man även kunde se på varjke ul vi gjorde..Den här lilla, som vi också sett ett antal gånger redan, ligger mest still o verkar väl allmänt nöjd..

Tänk positivt, o hoppas det håller i sig även senare hihi

• millchan

Här är en till som är lugn och inte sparkas så mycket!
    Känner mest buffar lite här och var i magen men inga rediga sparkar.
    När jag väntade på grabben så var det fotbolls match varje dag från .17 och den här lilla skrutt kände jag knappt av förrens i v.24.
    Känner varje dag nu bebis i magen men som sagt ingen vilding.
    Har moderkakan i bakvägg och hade lite övervikt vid inskrivningen.
    Ligger nu på ca -4 kg från inskrivnings vikten!
    Är i v.27 (26+5)

• Flickan och kråkan

Min äldsta pojke var en superlugn bebis i magen. Jag höll på att oroa ihjäl mig. Moderkakan i bakvägg och mager som en sticka är/var jag. Han är idag ganska exakt 2 år och springer, hoppar och klättrar. Fast visst, inte är han någon vilding......älskar att pussla och läsa och klätterställningar m.m. får ofta nobben av spindlar, pinnar och annat man kan gå runt och titta på. Lillebror var "vildare" i magen.....8 månader nu och "vildare" IRL också .

• Lingling11

Håller med dig att man läser väldigt mycket om hur livliga allas bebisar är. Men man ska inte jämföra sig så mycket med alla andra. Själv har jag en jätte lugn bebis i magen och känner bara pyttelite av den, har blivit nästan varje dag nu, är i v.22. Har moderkakan i framvägg och det påverkar även rätt mycket hur jag känner. Men på UL så var våran bebis hellugn, hickade och kliade sig på huvudet, men annars var det inte några vilda rörelser alls.

• livsmedel

Har också en lugn och bekväm bebis. Känner av den varje dag och flera gånger men det är inga hårda sparkar som man hör att vissa känner av. Är i v 30.

☆°★ Pyret BF 100316 ☆°★
Svar på tråden Någon som också har en väldigt lugn bebis i magen?