anmäla trakasserier
Det kanske räcker att påtala för exet att om hon inte omgående slutar att ringa, sms etc flera gånger om dagen, och sent på kvällarna, så kommer ni att anmäla henne för trakasserier. Det kan ju skrämma lite om inte annat.
Det kanske räcker att påtala för exet att om hon inte omgående slutar att ringa, sms etc flera gånger om dagen, och sent på kvällarna, så kommer ni att anmäla henne för trakasserier. Det kan ju skrämma lite om inte annat.
Fast varför skrämma någon som är psykiskt sjuk? Det kommer förmodligen inte ändras av annat än terapi och/eller medicinering. I annat fall får man tyvärr bara acceptera att det är så.
Barnen växer ju upp så det beteendet kommer inte fortgå i alla oändlighet utan så fort barnen är stora nog att sköta kontakten med sina föräldrar själva.
Jag såg inte att tråden var så gammal, så jag svarade TS :)
Nej, det förstår inte jag heller. Om man är så säker på att det ligger psykisk sjukdom i botten så har man kanske större problem än några samtal för mycket.
Mamman till min bonus har inte någon psykisk störning i medicinsk mening, men hon ringde, sms:ade och mailade också stup i kvarten ett tag. Det kunde komma 40 sms/samtal på en kväll och fem mail under natten och sen sms/samtal innan kl 7 på morgonen. Dag efter dag. Så henne hade vi absolut kunnat "skrämma" med en anmälan, så därav min formulering.