• nymedlem

anmäla trakasserier

BioBonus skrev 2016-01-04 15:57:23 följande:

Det kanske räcker att påtala för exet att om hon inte omgående slutar att ringa, sms etc flera gånger om dagen, och sent på kvällarna, så kommer ni att anmäla henne för trakasserier. Det kan ju skrämma lite om inte annat. 

Fast varför skrämma någon som är psykiskt sjuk? Det kommer förmodligen inte ändras av annat än terapi och/eller medicinering. I annat fall får man tyvärr bara acceptera att det är så.

Barnen växer ju upp så det beteendet kommer inte fortgå i alla oändlighet utan så fort barnen är stora nog att sköta kontakten med sina föräldrar själva.
  • nymedlem
    Nenne666 skrev 2016-01-04 16:29:18 följande:

Går det inte att blockera numret?

Det kan ju vara något viktigt gällande barnen så det kanske är dumt.
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2016-01-04 16:56:32 följande:
    Men mamman i ts fall är väl inte psykiskt sjuk?
    Trodde du besvarade inlägg 7 eftersom ts är 6 år gammalt. Drömmer
  • nymedlem
    Anonym (n) skrev 2016-01-04 18:43:37 följande:
    I vårt fall har det pratats tusen gånger. Man måste inse att en psykiskt sjuk person inte kommer ihåg/gör om minnena. I af denna person. Dessutom vinklas allt till att handla om barnen fast inte allt gör det och då svarar förstås min partner, för att sen hamna i helt galna diskussioner om jättekonstiga saker. 

Jag skulle nog gissa att personen i TS Kan ha en psykisk sjukdom också, för man gör inte så där om man är normal. 

Ber om ursäkt, jag såg inte att tråden var så gammal, men å andra sidan kanske detta är ett ämne som inte ändras så mkt över tid
    Om hon är så psykiskt sjuk som du beskriver borde hon väl inte ha någon omsorg om barnen öht?
Svar på tråden anmäla trakasserier