Min 5årige son!
jag blev lite orolig nu när jag läste en tråd, och där var de en som hade skrivit symtom på att ett barn har ad/hd.
Det finns även andra symtom som är vanliga bland personer med ADHD men som inte är nödvändiga för att få diagnosen.
Problem med motoriken Problem med sömn Sen tal- och språkutveckling Problem med att tolka sinnesintryck Hetsigt humör och trots Psykiska problem som ångest, stark oro eller depression Tendens att upprepa eller "haka upp sig på" ord eller meningar
En del av alternativen stämmer in på min son, som t.ex tappa intresset för maten om de händer ngt spännande omkring. han har även talsvårigheter, han pratar bak i munnen. (ersätter l s n d osv med g och k)
Men jag vet att han inte har svårt att koncentrera sig. För om han spelar på datorn är han koncentrerad som attan, och försöker tills han får de rätt.
I vanliga fall är han, sprallig glad och aktiv. Älskar springa hoppa m.m.
På dagis är han aldrig den som ställer till bråk, utan tyst och foglig om man säger så. Fröknarna älskar honom för att han är så lugn men lekfull.
Borde jag vara orolig??? alla mina syskon utom jag och den minsta har ngn form av psykisk"ohälsa"