• Mariohn

Varför ligger många inne så länge?

Säger det inte sig själv att man ligger inne för att barnet fortfarande behöver den vård som enbart kan erbjudas på sjukhus? Kan det verkligen vara så omöjligt att ha missat detta? Det är ju så fruktansvärt uppenbart?

• Mariohn
    StarkMamma skrev 2010-01-01 16:40:04 följande:
    Jag tycker ibland att många ligger inne så länge när dom fått sina barn. Då menar jag prematur barn. När jag fick min son 8 veckor för tidigt låg vi inne bara 12 dagar. Han vägde 1712 gram och var 42½ när han föddes. Är det komplikationer som gör det eller har landsting olika regler? Har läst om flera som fött sina barn senare och legat inne längre. Vi hade hemsjukvård efter vi åkt hem och han hade sonden kvar.
    Hur är din situation på något sätt relevant för andras? Du menar att alla prematura barn har samma vårdbehov och problematik? Vad enkelt det vore då. Är du allvarlig när du menar att du inte förstår varför en del får stanna på sjukhus?
  • Mariohn
    StarkMamma skrev 2010-01-02 18:06:21 följande:
    Jag skrev om det var komplikationer eller om landsting hade olika regler. Anledningen till att jag åkte hem så tidigt är till en viss del att han var mitt femte barn men fler där inne ville åka hem och hade kompetensen till det men fick stanna längre ändå.
    Men förstår du på allvar inte att det är en bedömning som i allra högsta grad görs av kompetent personal och syftar till det bästa för barnet och att det kan röra sig om tusentals olika orsaker?  Din situation är alltså helt irrelevant. 
  • Mariohn
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-02 23:10:35 följande:
    Nej det verkade som att ts skröt om att hon fick åka hem efter 12 dagar.
    Exakt min mening. Sen att hon skryter om att hennes barn får tillstånd att fördärva andras egendom på högtider styrker bara min åsikt angående att hon borde legat kvar. 
  • Mariohn
    StarkMamma skrev 2010-01-01 16:40:04 följande:
    Jag tycker ibland att många ligger inne så länge när dom fått sina barn. Då menar jag prematur barn. När jag fick min son 8 veckor för tidigt låg vi inne bara 12 dagar. Han vägde 1712 gram och var 42½ när han föddes. Är det komplikationer som gör det eller har landsting olika regler? Har läst om flera som fött sina barn senare och legat inne längre. Vi hade hemsjukvård efter vi åkt hem och han hade sonden kvar.
    Eh...varför föder man ens barn för tidigt? Själv åkte jag minsann hem direkt med ett friskt barn!
  • Mariohn
    StarkMamma skrev 2010-01-03 10:29:24 följande:
    Jag var med i samma rum några gånger när läkaren var på rond. Då sa han: Ja barnet mår ju toppen och allt fungerar precis som det ska. Men ni får stanna ett tag till trots att allt tyder på att ni kunde fått åka hem nu! Man undrar ju varför läkaren sa så.
    Ja ellerhur. Jag har aldrig träffat en läkare som uttrycker sig som en utvecklingsstörd femåring. Det där fixade du bra själv.
  • Mariohn
    StarkMamma skrev 2010-01-03 10:34:19 följande:
    Men ändå konstigt att barnet med dippar och syrgas fick åka hem. Mamman där lämnade barnet till personalen i tid och otid medans den andra familjen aldrig lämnade sitt barn till dom.
    Vem fan är du att avgöra vad som är "i otid"?  Du är tamejfan mirakulös. 
  • Mariohn
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-03 14:08:43 följande:
    Ha han ville nog inte att jag skulle bli tjock som en valross.
    Sluta! Det är snyggt att vara nyförlöst!!! 'dallrar*
Svar på tråden Varför ligger många inne så länge?