• LuViGli

3 månaders bebis som slår på sig själv

Ja, det är så att min lilla flicka som nu är 3 månader gammal brukar "boxa" på sin mage ganska hårt när hon blir glad eller tvärtom missnöjd. Jag vet inte varför hon gör så (har gjort det sen hon var kanske 3 veckor) och undrar om hon kan skada sig på nåt sätt när hon gör så?.. Nån som vet?..

• Svar på tråden 3 månaders bebis som slår på sig själv
  • jojo72im

Jag tror inte du behöver oroa dig  Nu kanske inte min dotter boxat sig i magen men hon har rivit sig ganska rejält i ansiktet och i huvudet. Bebisar gör så mkt när de är uppspelta, mer som reflexer...Tror att om det skulle göra ont och hon skadar sig så skulle hon börja skrika och du skulle märka att det inte var bra. Vet inte om jag hjälpte dig men ville bara visa lite stöd! Sköt om dig och din lilla sötnos!

• LuViGli
    jojo72im skrev 2010-01-01 17:26:52 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig  Nu kanske inte min dotter boxat sig i magen men hon har rivit sig ganska rejält i ansiktet och i huvudet. Bebisar gör så mkt när de är uppspelta, mer som reflexer...Tror att om det skulle göra ont och hon skadar sig så skulle hon börja skrika och du skulle märka att det inte var bra. Vet inte om jag hjälpte dig men ville bara visa lite stöd! Sköt om dig och din lilla sötnos!
    Tack så mycket för ditt stöd! jag tänkte inte på det så mycket fram till idag då jag såg en lliten blåmärke på hennes mage,  just där där hon brukar slå sig.. Jag, jag tror också att om det gjorde ont skulle hon skrika eller når, men hon visar inte alls att det är obehagligt eller nåt. jag får väl fråga sköterskan om det när vi ska dit om 10 dagar...  
  • lilaemma

Benjamin brukade också vifta hysteriskt med armarna och då blir det ju magen man träffar när man är liten... tror inte det är nån fara... Kul att hon visar att hon bryr sig! :D

• FriiidHa

så gör Leja också. Hon slår sig i pannan och i magen när hon blir glad. Jag va mest orolig för vad barnmorskan skulle säga.. kanske trodde de va vi som gjort något. Men det är ingen fara så länge dom inte visar tecken på att dom har ont.. vad ska man göra lixom? kan ju inte binda fast armarna. hihi, nä men du ska nog inte oroa dig. Njut av att din lilla bebis är glad och pigg.

• LuViGli
    lilaemma skrev 2010-01-01 21:30:59 följande:
    Benjamin brukade också vifta hysteriskt med armarna och då blir det ju magen man träffar när man är liten... tror inte det är nån fara... Kul att hon visar att hon bryr sig! :D
    Ja, jag läste nånstans att dom brukar vifta med armarna och sparka med benen när dom känner igen tex mamma och är glada. Hon sparkar med benen allright, men med armarna.. Ibland sträcker hon ut dom mot mig med sina små knutna nävar, ibland slår sig på magen och ibland bara suger på händerna som galning. Haha.. hon är så gullig..
  • LuViGli
    FriiidHa skrev 2010-01-01 21:40:14 följande:
    så gör Leja också. Hon slår sig i pannan och i magen när hon blir glad. Jag va mest orolig för vad barnmorskan skulle säga.. kanske trodde de va vi som gjort något. Men det är ingen fara så länge dom inte visar tecken på att dom har ont.. vad ska man göra lixom? kan ju inte binda fast armarna. hihi, nä men du ska nog inte oroa dig. Njut av att din lilla bebis är glad och pigg.
    haha.. slår hon sig i pannan också? Det gör inte min..
  • ozapoza

Min slår sig i pannan ganska ofta och någon gång ibland har han börjat gråta. Tänkte det skulle gå över snabbt, men nu är han 2 månader men om era 3-månaders fortfarande håller på.... Dom borde ju lära sig någon gång tycker man.

• lilaemma

Tja, nu är ju Benjamin snart 2 år och han slår inte sig själv på magen längre ;)

Skämt å sido, tror att det ger sig när det ger sig...

• FriiidHa
    LuViGli skrev 2010-01-01 21:54:07 följande:
    haha.. slår hon sig i pannan också? Det gör inte min..
    haha, ja det gör hon. hon hade ett litet blåmärke mellan ögonen ett tag. därför jag blev orolig för vad bvc skulle tro. Men de va som sagt ingen fara =)
Svar på tråden 3 månaders bebis som slår på sig själv