• LuViGli

3 månaders bebis som slår på sig själv

Ja, det är så att min lilla flicka som nu är 3 månader gammal brukar "boxa" på sin mage ganska hårt när hon blir glad eller tvärtom missnöjd. Jag vet inte varför hon gör så (har gjort det sen hon var kanske 3 veckor) och undrar om hon kan skada sig på nåt sätt när hon gör så?.. Nån som vet?..

• Svar på tråden 3 månaders bebis som slår på sig själv
  • Mela78

Båda våra barn har slagit sig själva under de första månaderna. Gick över ganska snabbt om jag minns rätt. Barn nummer två har dragit (och drar fortfarande) sig själv i håret. I början var det inte alls roligt när hennes gripreflex fortfarande fungerade. När hon väl hade fått ordentligt tag grep handen bara hårdare om håret, och hon slet och slet och skrek och skrek. Fick tvinga upp hennes små händer! :-/

• LuViGli
    Mela78 skrev 2010-01-02 21:18:21 följande:
    Båda våra barn har slagit sig själva under de första månaderna. Gick över ganska snabbt om jag minns rätt. Barn nummer två har dragit (och drar fortfarande) sig själv i håret. I början var det inte alls roligt när hennes gripreflex fortfarande fungerade. När hon väl hade fått ordentligt tag grep handen bara hårdare om håret, och hon slet och slet och skrek och skrek. Fick tvinga upp hennes små händer! :-/
    Min dotter gjorde det också en gång. Kunde inte släppa och började gråta. Men jag kunde fort hjälpa henne. Det såg roligt ut.
  • FriiidHa
    Mela78 skrev 2010-01-02 21:18:21 följande:
    Men shit! =/
  • lillabebis

så gjorde min dotter oxcå,., gör det fortfarande  och hon är 9 må¨nader... hon tyckte det var skoj då hon gjorde det. hon log riktigt

• LuViGli
    lillabebis skrev 2010-01-02 21:31:48 följande:
    så gjorde min dotter oxcå,., gör det fortfarande  och hon är 9 må¨nader... hon tyckte det var skoj då hon gjorde det. hon log riktigt
    slå sig i magen?
  • lillabebis
    LuViGli skrev 2010-01-02 21:36:27 följande:
    slå sig i magen?
    ja nu har tar hon tag i fötterna och slår dom mot magen och bara skrattar...  hon vevade  med armarna då hon var mindre och slog sig på magen så det vart röda märken  men hon log hela tiden...
  • LuViGli
    lillabebis skrev 2010-01-02 21:43:59 följande:
    ja nu har tar hon tag i fötterna och slår dom mot magen och bara skrattar...  hon vevade  med armarna då hon var mindre och slog sig på magen så det vart röda märken  men hon log hela tiden...
    haha.. ja, min ler också för det mesta när hon gör det. Hon har börjat nu upptäcka sina fötter, får se om hon ska göra nå sånt med dom också
  • LuViGli

Förresten.. tack tjejer att ni skrev! Känns så skönt att veta att det inte är bara min bebis som gör så.

• FriiidHa

Leja har börjat upptäcka sina fötter med. Men händerna är nog mest spännande. Kan ligga hur länge som helst och bara titta på sina händer =) måste ju va fantastisk kännsla! haha

• LuViGli
    FriiidHa skrev 2010-01-03 11:25:25 följande:
    Leja har börjat upptäcka sina fötter med. Men händerna är nog mest spännande. Kan ligga hur länge som helst och bara titta på sina händer =) måste ju va fantastisk kännsla! haha
    ja, händerna är mest spännade för min också än så länge. Hon tittar på sina fingrar men mest av allt tycker hon om att stoppa dom i munnen. Suger ibland så mycket att man kan höra ur andra rummet hur hon smaskar.
  • FriiidHa
    LuViGli skrev 2010-01-03 13:57:08 följande:
    ja, händerna är mest spännade för min också än så länge. Hon tittar på sina fingrar men mest av allt tycker hon om att stoppa dom i munnen. Suger ibland så mycket att man kan höra ur andra rummet hur hon smaskar.
    haha, det låter xakt som min dotter. Hon smaskar så det hörs i hela huset! Hon tuggar och dregglar.. börjar ana en tand. Har hört att bajset kan lukta annorlunda när tänder är på väg. kan det stämma?
  • LuViGli
    FriiidHa skrev 2010-01-03 15:39:10 följande:
    haha, det låter xakt som min dotter. Hon smaskar så det hörs i hela huset! Hon tuggar och dregglar.. börjar ana en tand. Har hört att bajset kan lukta annorlunda när tänder är på väg. kan det stämma?
    Hmm.. ingen aning.. vi lär väl märka om det är så.
Svar på tråden 3 månaders bebis som slår på sig själv