• snabbavinden

30 års bus. Hjälp

Nu är det som så att min barndomsvän/svägerska fyller 30 i vår o så satt vi häromdagen o försökte komma på lite bus inför denna dag. (Det gör vi alltid då någon fyller gämt här.)
    Det jag skulle behöva ha hjälp med är vad man kan hitta på?. Vi har dock lite förslag vissa är de gammal vanliga o vissa är nya.

Så har du/ni något bus så skriv så man har lite att välja på, kom gärna med förslag om du har några synpunkter på det som redan är nedskrivet.

Här är våra förslag
    # själklart ska det skjutas 30 skott
    # sätta ut både hästar o transport på annons till ett super bra pris
    # postlådan fyllas med tex potatis mos
    # sen funderar vi på om billack tål sirap??? hade tänkt att hälla det på bilen o sen klä bilen med ullen från deras nyklippta får.
    # Linda in äppelträden med toapapper
    # sen tänkte vi göra en irreterande sak i skafferiet som ett nytt förslag hälla socker i mjölpåsen osv osv.

Ja det var väl det som vi prata om häromdagen iaf.
    Kanske ska tillägga att dom bor på landet o har egen gård med både hästar o får hundar o katter.
    Så låt fantasin flöda kom med mer förslag.
    Tänk på en sak MAN FYLLER BARA 30 EN GÅNG....

• Svar på tråden 30 års bus. Hjälp
  • krillesthlm

hänt mig så hade det skickats fakturor till höger och vänster,plus bett dom dra åt helvete

är sex snuskigt?bara om det görs bra
  • LängtansBlåaBlomma
    krillesthlm skrev 2014-09-26 12:18:28 följande:

hänt mig så hade det skickats fakturor till höger och vänster,plus bett dom dra åt helvete

Då utgår jag från att du inte skulle bidragit med att göra bus för andra. Vilket hon har.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • krillesthlm
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-26 15:32:10 följande:
    Då utgår jag från att du inte skulle bidragit med att göra bus för andra. Vilket hon har.
    skillnad på bus el bus eller?bus som orsakar kostnader är väl så jävla sjukt fel som det kan bli
    finns inget bot mot sex,förutom mer sex
  • Pajret
    Mrs Winter skrev 2010-01-01 17:16:42 följande:

Inget av de förslagen är något jag skulle utsätta min vänner för.

Lite så tänker jag också. hade någon gjort det på min 30 års dag så hade jag sagt upp bekantskapen.

Och jag är ingen tråkig torrboll, men att någon är elak mot mig på min födelsedag tycker inte jag är ok. Hade blivit fly förbannad. 

Varför inte gör någonting kul och som hon uppskattar?

• LängtansBlåaBlomma
    krillesthlm skrev 2014-09-26 15:37:13 följande:

skillnad på bus el bus eller?bus som orsakar kostnader är väl så jävla sjukt fel som det kan bli

Uppenbarligen har dom sån humor eftersom vännen tydligen är värst.
  • LängtansBlåaBlomma
    krillesthlm skrev 2014-09-26 15:37:13 följande:

• krillesthlm
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-26 22:55:20 följande:
    vart framgår det?och åtstadkomma skadegörelse är fan inte ok,
    finns inget bot mot sex,förutom mer sex
  • cey

För det första så låter det väldigt jobbigt att hålla på och busa i 30 år..

Sen skulle jag inte tycka att något av det där är roligt över huvud taget. Men om man nödvändigt måste busa så borde ni åtminstone hålla er borta från skadegörelse! Förslaget med väckarklockorna är isf mycket bättre. 

• LängtansBlåaBlomma
    krillesthlm skrev 2014-09-26 23:04:47 följande:

vart framgår det?och åtstadkomma skadegörelse är fan inte ok,

Ts skrev :"Till saken hör ju att hon brukar vara den grymaste att göra satyg för andra därför tänkte vi att hon skulle få smak på sin egen medecin."
  • Momstret

Haha vad fasen hände?! Är det bara stockholmare som svarar eller?

Hör söker jag lite tips på bus och folk bara rasar istället för att hjälpa till. Skärpning!!

Kollegan fick ett roligt (jobbigt) bus när han fyllde 40.

De hängde på däck på flaggstången. Att få upp den va inga problem, värre att få ner flaggstången med massa däck runtomkring.

Bara att hämta motorsågen ????

Mer tips?

• Batmamba

Personligen hade jag blivit först skitförbannad och sedan ledsen om någon gjorde ett "bus" i stilen du beskriver. Men om ni på riktigt tycker att det är kul så kör i vind!

Skattjakt tyckte jag lät kul. Jag har en gång fått engångsmuggar med vatten som fyllde/blockerade hela trappen. När vi väl tagit oss igenom vattenmuggarna var det upponervända muggar. När man lyfte dem visade de sig vara fyllda med ärtor...

• Momstret

Vill tillägga att vi alltid gör busen på natten.

Kul grej det där med vattnet dock bor de flesta i hus så det är inte svårt att ta sig ut/ ner. Ska dock lägga det på minnet :)

• Mantrasina

Jag kan uppskatta bus och practical jokes MEN allt det där du har radat upp TS är ju sånt som är jättebesvärligt och även kostsamt att ta rätt på efteråt. Utom toapappret möjligen. Sånt jag skulle se som barns och tonåringars barnsliga försök att hämnas på varandra. Är det likadana elaka saker som vännen gjort mot andra, eller är det lika allvarliga men inte så komplicerade följder?

Jag uppskattar saker som vatten/ärtmuggarna ovan (det är ju i hus det går att göra, knappast fungerande i lägenhet?), skattjakter, ställa om alla klockor och datorer och luras med datum och tider, kanske inplastning av huset eller något annat som används mycket (men tänk på att det måste finnas luftinsläpp och gå att ta sig ut vid nödsituation), flytta om ALLTING i köksskåpen med mera.

• Mimmi77

Köp en fin stor planta typ Palm eller trädaktig och häng 30 små presenter, 30 kondomer, 30 roliga minnen eller kort av kompisen eller varför inte alltihop liksom. Roligare att få än massa förstörelse.

Svar på tråden 30 års bus. Hjälp