• Anonym

Vill få tag på mitt bortadopterade syskon...........

Vill ha den här tråden i känsligt eftersom det ÄR känsligt.
    Men hur kan jag få tag på mitt bortadopterade syskon?Det är ett syskon jag vet blev bortadopterat redan från BB men jag får inte veta av mamma nånting,hon vägrar berätta.
    Så hur kan jag få reda på vem mitt syskon och är och var det finns idag?
    Hur går jag tillväga som?
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Vill få tag på mitt bortadopterade syskon...........
  • Anonym
    MiisPiis skrev 2010-01-01 21:44:15 följande:
    Kontakta sjukhuset ni föddes på.
    En förlossningsjournal får man bara tag på om mamman tillåter det. Eller om hon är död.
    Så den vägen kan jag inte heller går
    Men det kanske är omöjligt att få veta?Det kanske helt enkelt inte går?
  • MiisPiis

Trodde det var allmän information.....? Men på nåt annat sätt måste det ju gå?

• Anonym
    MiisPiis skrev 2010-01-01 21:48:44 följande:
    Trodde det var allmän information.....? Men på nåt annat sätt måste det ju gå?
    Enda möjligheten som jag ser det är att mitt syskon själv söker upp sina rötter,våran mamma och mig och så.
    Men det har inte hänt än och mitt syskon är ganska gammalt nu.
    Det kanske helt enkelt inte går att få veta?Allt är ju så sekretessbelagt.
    Men jag tycker att som syskon borde man ha rättigheten att få ta reda på vem sitt syskon är?
    Men det kanske inte går,man får helt enkelt inte?
  • MiisPiis
    Anonym skrev 2010-01-01 21:52:08 följande:
    Enda möjligheten som jag ser det är att mitt syskon själv söker upp sina rötter,våran mamma och mig och så.Men det har inte hänt än och mitt syskon är ganska gammalt nu.Det kanske helt enkelt inte går att få veta?Allt är ju så sekretessbelagt.Men jag tycker att som syskon borde man ha rättigheten att få ta reda på vem sitt syskon är?Men det kanske inte går,man får helt enkelt inte?
    Ja, det låter så galet att man som helsyskon inte får veta!!!

Kontakta nåt program som går på tv:n ibland, saknad eller nåt!
  • Anonym
    MiisPiis skrev 2010-01-01 21:54:09 följande:
    Ja, det låter så galet att man som helsyskon inte får veta!!! Kontakta nåt program som går på tv:n ibland, saknad eller nåt!
    Jag har nog tänkt på det ska du veta, men jag vågar inte göra det,för det verkar vara så känsligt för min mor.
    Men jag ska ringa skattemyndigheten och fråga där.För som syskon så borde man ju ha den rätten att få veta?
    Tack för dina svar!Jag kommer tillbaka och berättar vad skattemyndigheten svarat när jag fått svar där!
  • Nyfiken gul

Kolla med skattemyndigheten och folkbokföringen - en adoption måste registreras och hon måste också stå som biologisk mamma i myndigheternas papper.

Så ta hennes personnummer och kolla om skattemyndigheten har några uppgifter om barnet.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

Nu har jag mer att gå på!Tack alla!
    Ska börja söka efter helgerna är över och se om jag FÅR hitta nåt..........uppdaterar tråden!!

Svar på tråden Vill få tag på mitt bortadopterade syskon...........