• Caroline P

vänner i örebro???

Hejsan!

Vi är ett par på snart 26 respektive 28 år med två barn. Inom kort kommer vi att flytta till örebro om allt går som det ska! =)

Undrar hur allt kommer att bli när man lämnar "tryggheten"...Vill väldigt gärna träffa nya människor redan nu!!! Så skriv till mig om du tror vi kan ha något gemenskapt!! =)

Både av manligt och kvinnligt kön!!! Så kul med en blandad omgängeskrets, speciellt när man lever sambo själv, kanske man kan umgås hela familjer?

Spännade på svar!!! Caroline P

• Svar på tråden vänner i örebro???
  • annettet

Tjoho!
    Själv bor jag inte i örebro nu, ar dock gjort det för ett par år sen. Har nyss köpt hus 3 mil från örebro och är mammaledig för tillfället. Är alltid sugen på att träffa nya människor, och tror säkert att vi kan ha en sak eller två gemensamt :) om inte annat så har vi ju kids båda två ;)

• Lyktan

vart ska ni flytta? *nyfiken*

Jag och min sambo bor just nu i brickebacken, men söker hus runtomkring örebro län..

• Caroline P

Hejsan Lyktan

Vi kollar runt omkring centrum med omnejd...rosta...bla kommer inte ihåg vad alla områden heter...men vi har inte så värst mycket köpoäg så det är svårt att få lgh....

Men det ordnar väl sig! Lite nervös å så bara när man inte känner så många och ska ordna för barnen, dagis och Liam ska upp på lekis till hösten...så det är en del att ordna....

• Lyktan
    Caroline P skrev 2010-01-18 23:38:12 följande:
    Hejsan LyktanVi kollar runt omkring centrum med omnejd...rosta...bla kommer inte ihåg vad alla områden heter...men vi har inte så värst mycket köpoäg så det är svårt att få lgh....Men det ordnar väl sig! Lite nervös å så bara när man inte känner så många och ska ordna för barnen, dagis och Liam ska upp på lekis till hösten...så det är en del att ordna....
    Ja det är ju inte bara att packa ner sina saker och flytta liksom.
    Läste i tidningen härom dagen att det är bostadsbrist här i örebro, saknas väl ungefär 50 000 lägenheter..
    På hösten kommer alla studenter också, så jag skulle rekomendera att ni ringer runt till privata bolag. Öbo är inget att satsa på om man inte har stått i kö flera år.
    Tyvärr.

Annars kan ni ju ta vår trea om vi finner ett hus
  • Caroline P

OKi, men dem privata e överbokade å....Har du nå tips på privata???
    =)

• Lyktan
    Caroline P skrev 2010-01-19 21:11:33 följande:
    OKi, men dem privata e överbokade å....Har du nå tips på privata???=)
    A F thönies har fina lägenheter på väster. Vet dock inte om dom fortfarnade hyr ut, men jag bodde via dom för ca 7 år sen, och dom är bra.

Finfast

ILO fastigheter

Melins fastigheter
  • jsapettersson

Hej!

Fick du / ni några träffar?
    Jag ska flytt till min blivande sambo nu inom den närmsta tiden och letar också efter nya vänner.
    Jag är 30, hon är 25 och vi har var sin pojke på ungefär 4 år.
    Jag är ute efter allt från parmiddag med barn till någon att snacka skit med över ett par glas öl.
    Vart bodde ni innan ni flyttade till Örebro?
    /Johan
Svar på tråden vänner i örebro???