Jag vill börja BARFA min hund
Min hund har hudproblem när jag bytte till färskfoder blev hon nästan så gott som bra. Nu har jag börjat med specific skin and joint pga att jag velat ha ett ledfoder på henne men nu ser jag att det sakta börjar smyga sig på igen tyvärr
Eftersom färskfodret inte räckte hela vägen vill jag börja BARFA och se om jag får någon skillnad.
Vissa e helt emot detta med att börja BARFA om man inte har väldiga kunskaper. Hittade denna sidan där man fick en hel del tips. Någon som vill kika och säga sin åsikt?
www.zoonen.com/perzoonen/artikel.aspJag ska även beställa barfboken av Jill Mellström.
Hur gör ni som barfar? Var får ni tag på ert kött? Vi har en ekologisk gård i närheten som har nöt och lamm vad hade jag kunnat fråga efter där? Vad ger ni för olika köttdelar? Kan komage vara en ide att ge ibland? Om jag går efter vad som står på sidan och köper hem kycklingvingar, lever, fisk mm, grönsaker av de som står rekommenderade. Tillsätter vitaminer och mineraler+omega fettsyror. Alger kanske kan vara smart. Hon får seraqutin för lederna som tillskott nu då glukosamin inte finns i specific skin and joint.
Jag har en hund med en tålig mage som tål det mesta. Jag menar om jag nu följer de råd som finns på sidan ger tillskott vid sidan av+börjar läser boken jag ska beställa vad e det då som kan gå så snett? Jag menar det e ju ändå så att jag måste göra något drastistkt om jag vill försöka få hennes hud på fötter igen. Eftersom färskfodret inte räckte helt och det verkar som hon har mer problem på vinter än sommar(har bara haft henne ett år)så vill jag inte köra den enkla varianten att just köpa färskfoder. Och jag vill inte medicinera henne eftersom hon ännu inte har några större bekymmer av det+att varför ska jag göra det om det nu beror på fodret?
Nej läsa på det kommer jag göra ordentligt men under tiden kan jag ju inte bara stå bredvid och låta henne äta ett torrfoder hon verkar ha problem av. Jag vill inte byta torrfoder heller utan jag vill se vad hon får i sig!! Så fram med era åsikter och förslag

Om jag ger kycklingvingar får jag då öka köttgivan pga benen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 13:12
Har nu tagit kontakt med Jippotimas och hon ska hjälpa mig att starta