• Humlemamma

Sluta stänga dörrar!!

Hur i hela friden ska ja få min 3åring att INTE stänga o låsa dörrar?

Han har klämt sin lillasyster's händer o fingrar i dörren flera ggr, han såringer in på toa o låser dörren, o han smäller igen sin dörr o köksdörren o toadörren så fort han kommer åt.

Jag är på honom varje gång o förklarar att man inte får göra så o de e farligt, o att de verkligen inte är okej, men han fortsätter ändå.

Har någon nå bra tips på hur ja ska få honom att sluta?
    Kan juh inte direkt lyfta av alla dörrar, behöver juh dörr in till toa o hans rum osv..

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** *Bakar bulle *
  • Svar på tråden Sluta stänga dörrar!!
  • Kärnan

Sätt dörrstopp på dörrarna. Det borde en 3-åring ha väldigt svårt att få bort...

• The Black Lady

Sätt dörrstoppar på dörrarna.... finns att köpa nästan överallt.

• Humlemamma

Vi har såna, men de lyckas han pilla bort, o fort går det.

Du menar sån där man har på golvet med dörren i mitten på de pilledutten?

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** *Bakar bulle *
  • Humlemamma
    viseversa skrev 2010-01-02 09:34:54 följande:
    dörrstopp en en hasp i en höjd han inte når!
    Har ingen lust o stta hasp på dörren heller, vill inte förstöra dörrarna.
  • The Black Lady
    Humlemamma skrev 2010-01-02 09:35:00 följande:
    Vi har såna, men de lyckas han pilla bort, o fort går det.Du menar sån där man har på golvet med dörren i mitten på de pilledutten?
    Sätt den längts upp istället för längst ned.
  • viseversa
    viseversa skrev 2010-01-02 09:34:54 följande:
    dörrstopp en en hasp i en höjd han inte når!
    eller en hasp ska det stå!
  • Humlemamma
    The Black Lady skrev 2010-01-02 09:35:37 följande:
    Sätt den längts upp istället för längst ned.
    Men det är en sån från ikea, o sen ska juh ligga på golvet med dörren i liksom..
  • viseversa
    Humlemamma skrev 2010-01-02 09:35:31 följande:
    Har ingen lust o stta hasp på dörren heller, vill inte förstöra dörrarna.
    Nej fast om han klämmer av fingarna på sig själv eller någon annan så är kanske hasp det minsta problemet ellerhur!?
  • Humlemamma
    http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=dörrstopp sån äär det.
    viseversa skrev 2010-01-02 09:37:00 följande:
    Nej fast om han klämmer av fingarna på sig själv eller någon annan så är kanske hasp det minsta problemet ellerhur!?
    Ja om hyresbolaget ser det på samma sätt vet jag inte, blir juh vi som får ersätta alla dörrar.
Svar på tråden Sluta stänga dörrar!!