Inlägg från: Hundägare i Gbg |Visa alla inlägg
  • Hundägare i Gbg

Ni med barn födda kring vecka 36+0

Vår dotter kom i v 36+1 och vägde 2535g och var 45 cm lång. Det började kanonbra, hon sög bra och vände i vikt redan efter andra dygnet. Vi hade henne mycket hud mot hud och jag tror att det var det som satte igång mjölken så bra hos mig. Vi fick åka hem efter två dygn men blev inskrivna igen två dagar senare pga gulsot. Hon blev tröttare och fick inte i sig tillräckligt vid amning så vi fick lägga till ersättning och så solade hon i tre dygn. Väl hemma igen så kombinerade vi amning, pumpning och ersättning i några dagar innan vi lyckades fasa ut ersättning. Pumpen har vi också lagt av med nu och hon går upp fint på bara amningen. Det är lite besvärligt för mig för det gör lite ont, framförallt vid utdrivningen men också lite under amningen. Jag tror att det ger med sig när hon får lite större mun... Hon skulle förresten födas imorgon egentligen så hon är snart fyra veckor gammal.

• Hundägare i Gbg

Jag sitter här med en bebis som är en månad gammal. Hon mår fint, går upp i vikt och allt funkar precis som det ska. Hoppas att allt blir detsamma för er! Lycka till!

Svar på tråden Ni med barn födda kring vecka 36+0