• M C

Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?

Jag var och handlade och jag undrar om det bara är jag.
    Det verkade nämligen vara många som fick körkortet i julklappen eftersom så många inte ens hade koll på så normala saker som blinkers, hålla till höger, hålla avstånd, lämna företräde och vad som är övergångsställen och inte.{#lang_emotions_undecided}

Värst på hela dagen var idioten som släppte över en kärring med rullator där det inte var något övergångsställe.{#lang_emotions_demon} Jag fick ta mig en sväng mot trottoaren för att inte göra nya bucklor på hans bil.
    Eller eg var nog kärringen värst som gick rakt ut på en såp-hal väg där det inte var något övergångsställe.
    Som tur är är inte jag någon idiot så jag slapp vara med om olyckor, men jag kan sätta hur mycket som helst att det hänt massor idag!
    Folk är inte kloka!{#lang_emotions_yell}

VSB även med Fiddes tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-98/m49704207.html

• Svar på tråden Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?
  • Lilly80

Håller med! känns som all vett försvinner desto mer folk som är ute i rörelse. Och hur dom sen parkera utanför varuhusen är också sjukt! . Kan inte heller fattar att man kör som en biltjuv eller gå/cyklar rakt ut i detta väglager.

• Bevabus

Vissa lämnar hjärnorna hemma tyvärr...

I'll never harden my heart, but I've toughened the muscles around it
  • Lilly80

Sen en annan sak som är skrämmande är att folk har inte koll på sina ungar  vid parkeringen, eller gå bara rakt över vägen ( utan att titta) då det inte ens finns någon övergångställe. Fattar inte folk att det är halt ute???

• M C
    Lilly80 skrev 2010-01-02 16:03:24 följande:
    Sen en annan sak som är skrämmande är att folk har inte koll på sina ungar  vid parkeringen, eller gå bara rakt över vägen ( utan att titta) då det inte ens finns någon övergångställe. Fattar inte folk att det är halt ute???
    Det är just det jag menar - det är obligatoriskt med halkörning.
    De som levt i över 40 år och kanske inte gjort halkbanan har ändå varit med om tusentals halkor!
  • M C
    Bevabus skrev 2010-01-02 15:59:57 följande:
    Vissa lämnar hjärnorna hemma tyvärr...
    Frågan är om de öht har någon.
  • Fidelis ad urnam

Det där med att släppa över folk där det inte finns övergångsställen är ju rent ut sagt livsfarligt och inte alls en snäll handling från den som gör det.
    Finns ingenting som garanterar att bilen som kommer i motsatt riktning uppmärksammar det hela och därför inte hinner stanna i tid.

Håller med dig i det mesta du skrivit i din TS.
    Höll på att krocka i en rondell för en vecka sedan då bilen i rondellen blinkade höger, alltså att han skulle åka ut vid min infart, så jag började åka ut när IDIOTEN fortsatte köra för han skulle tydligen ut vid NÄSTA utfart! Jag hann få stopp på bilen, som tur var.
    Hur tänker vissa!?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • enlitenbitkaka

Instämmer {#lang_emotions_yell} Precis som idioten som MISSADE att det blir högerregel när trafikljusen är ur funktion och inga andra skyltar/regler finns. Som då gjorde att vi smällde rakt in i hans bil.....puckon! Som tur var hade min sambo som körde huvudet med sig och KRÖP ut i korsningen vilket gjorde att vi hann bromsa när han kom dundrande och gled in i hans bil istället för att gasa rakt in i den.

• FruNaftra

Ja visst är det galet hur folk kör.

Idag stannade bilföraren framför mig mitt i vägen för att släppa fram några gångtrafikanter - HALLÅÅÅÅ???

Men det mest irriterande var när idioten framför mig stannade MITT I RONDELLEN för att släppa fram de som väntade på att få köra in i rondellen. Puckon!!!!

• Lindreas

Jag slängde mig på tutan igår för att ett äldre par gick över vägen där det INTE finns övergångsställe, dessutom i den brantaste backen i hela stan. De tittade inte ens om det kom bilar, gick bara på, och ganska sakta. Jag hade ingen som helst lust att stanna i en hal uppförsbacke utan körde vidare (saktare såklart, så jag hade kunnat stanna) och hängde på tutan och blängde lite lagom surt på dem. Tror ni inte gubbjäveln gav mig fingret?! Åh, jag blev så jäkla sur! Hade det varit barmark hade jag stannat och frågat vad i helvete han höll på med, men som sagt, jag ville inte stanna, då hade det tagit tid att komma upp för back-jäveln sen. :S

Så tänkte jag hur det skulle vara om jag kom uppifrån och inte kunde stanna? De hade ju inte direkt någon koll på trafiken...

• Fidelis ad urnam
    FruNaftra skrev 2010-01-02 16:33:52 följande:
    Men det mest irriterande var när idioten framför mig stannade MITT I RONDELLEN för att släppa fram de som väntade på att få köra in i rondellen. Puckon!!!!
    Han kanske var amerikan
    I USA, tror det var strax utanför Philadelphia, åkte vi i en cirkulationsplats som hade väjningsplikt för inkommande trafik.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
Svar på tråden Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?