• M C

Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?

Jag var och handlade och jag undrar om det bara är jag.
    Det verkade nämligen vara många som fick körkortet i julklappen eftersom så många inte ens hade koll på så normala saker som blinkers, hålla till höger, hålla avstånd, lämna företräde och vad som är övergångsställen och inte.{#lang_emotions_undecided}

Värst på hela dagen var idioten som släppte över en kärring med rullator där det inte var något övergångsställe.{#lang_emotions_demon} Jag fick ta mig en sväng mot trottoaren för att inte göra nya bucklor på hans bil.
    Eller eg var nog kärringen värst som gick rakt ut på en såp-hal väg där det inte var något övergångsställe.
    Som tur är är inte jag någon idiot så jag slapp vara med om olyckor, men jag kan sätta hur mycket som helst att det hänt massor idag!
    Folk är inte kloka!{#lang_emotions_yell}

VSB även med Fiddes tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-98/m49704207.html

• Svar på tråden Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?
  • FruNaftra
    haha...idiot...amerikan...same same
    Låter f.ö som mycket genomtänkt och säker trafikplanering!

Fidelis ad urnam skrev 2010-01-02 16:35:54 följande:
    Han kanske var amerikan I USA, tror det var strax utanför Philadelphia, åkte vi i en cirkulationsplats som hade väjningsplikt för inkommande trafik.
  • Fidelis ad urnam
    FruNaftra skrev 2010-01-02 16:38:03 följande:
    Oh ja. Men å andra sidan har vi under alla våra resor till USA endast sett en rondell, de har oftast trafikljuskorsningar.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Stinky

Kan inte annat än hålla med! Vissa verkar ha fått sina körkort i Cornflakespaketet. Otur för oss andra, tyvärr!

• Stinky
    FruNaftra skrev 2010-01-02 16:33:52 följande:
     Men det mest irriterande var när idioten framför mig stannade MITT I RONDELLEN för att släppa fram de som väntade på att få köra in i rondellen. Puckon!!!!
    Var säkert en polack. De som ska IN i rondellen, har företräde i det landet nämligen.
  • M C
    FruNaftra skrev 2010-01-02 16:33:52 följande:
    Ja visst är det galet hur folk kör.Idag stannade bilföraren framför mig mitt i vägen för att släppa fram några gångtrafikanter - HALLÅÅÅÅ???Men det mest irriterande var när idioten framför mig stannade MITT I RONDELLEN för att släppa fram de som väntade på att få köra in i rondellen. Puckon!!!!
    Jepp, check på det med.
    Fattar inte hur man kan vara så korkad att man stannar för att släppa IN i en rodell!
    Jävla tomtar.
    {#lang_emotions_tomte}
  • LAV0LINA

Haha. Jag har också träffat på en som fått körkortet i julklappa. Nämligen en kvinna i 45-50-årsåldern som var lite osäker på det här med rondellkörning. Eftersom hennes halva bil var inne i rondellen (framför mig) så saktade jag ner så hon skulle få köra in såklart. Då kör hon i snigelfart, vinkar och "tackar" (????) och stannar sedan mitt i rondellen för att släppa förbi en bil som närmade sig riondellen och skulle köra in (tanten trodde det var högerregeln antagligen) {#lang_emotions_tongue_out}

• Anton Chigurh
    Fidelis ad urnam skrev 2010-01-02 16:29:10 följande:
    Det där med att släppa över folk där det inte finns övergångsställen är ju rent ut sagt livsfarligt och inte alls en snäll handling från den som gör det.Finns ingenting som garanterar att bilen som kommer i motsatt riktning uppmärksammar det hela och därför inte hinner stanna i tid.
    Det funkar lika illa på övergångsställen !!!

Tycker ts är en gnällig fan som behöver chilla lite.
    Om hon lugnade ner sig och inte retade sig på andra billister i onödan skulle hennes tryck hamna på en acceptabel nivå, och hon skulle må betydligt bättre.

Man skall krama varandra i trafiken.........
    Die dulci fruere
  • Fidelis ad urnam
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-01-03 11:18:36 följande:
    Det funkar lika illa på övergångsställen !!! Tycker ts är en gnällig fan som behöver chilla lite. Om hon lugnade ner sig och inte retade sig på andra billister i onödan skulle hennes tryck hamna på en acceptabel nivå, och hon skulle må betydligt bättre. Man skall krama varandra i trafiken.........
    Ja det funkar illa på övergångsställen också men det gör inte att det blir rätt att släppa över folk där det inte finns övergångsställen och stoppa upp trafiken.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • vackrastarflow

Igår var jag på macken för att hämta ett släp. En snubbe ställde bilen och gick ur den för att handla på macken.
    STÄLLDE bilen. Den var fortfarande igång med nycklar i och allt. Det tog mycket självkontroll för att inte sätta mig i bilen och flytta den alternativt bara stänga av den.
    Hur tänker man när man gör så? En sak är stöldrisken men en annan är ju faktiskt miljöaspekten...

• Anton Chigurh
    Fidelis ad urnam skrev 2010-01-03 11:25:50 följande:
    Ja det funkar illa på övergångsställen också men det gör inte att det blir rätt att släppa över folk där det inte finns övergångsställen och stoppa upp trafiken.
    Tror inte jag påstod det heller

I princip håller jag med dig.
    Die dulci fruere
Svar på tråden Fick även DU ditt körkort i julklapp i år?