• Anonym

Avmagnitiserat kort??

Jag undrar om ni vet om det går att betala med ett kort i kassan om den inte fungerar i bankomaten? Jag har pengar på kortet och har provat i bankomaten men får upp att uttaget medges ej. Men kan den funka i butikskassan? Jag behöver handla och dum som man är så bär man inte med sig kontanter mer..

Undrar om någon har erfarenhet av detta. Har beställt ett extra kort men den lär nog dröja till efter alla helger..

• Svar på tråden Avmagnitiserat kort??
  • Anonym

Jag har ett visa electron. Och till inlägg #3 jag HAR pengar på kortet då jag ringde direkt upp nordeas talsvar och hade bra med pengar kvar samtkollat på nätet när jag kom hem tidigare. JA alla räkningar är redan betalda redan innan jul så det finns inget reserverat belopp.

• UmmAlina
    Polly S skrev 2010-01-02 16:32:34 följande:
    har visa, tänkte aldrig ens tanken på att det inte funkade så på alla!tack för upplysningen!
    Har du visa behöver du inte oroa dig, då går det att registrera manuellt...
  • UmmAlina
    Anonym skrev 2010-01-02 16:34:48 följande:
    Jag har ett visa electron. Och till inlägg #3 jag HAR pengar på kortet då jag ringde direkt upp nordeas talsvar och hade bra med pengar kvar samtkollat på nätet när jag kom hem tidigare. JA alla räkningar är redan betalda redan innan jul så det finns inget reserverat belopp.
    Men dåså TS då behöver du ju inte oroa dig. Med Visa fungerar det utmärkt. Har även för mig att visa electron korten har chip. Så om butiken använder sig av chipavläsning så fungerar ju kortet.
  • Anonym (jag med!)

Oj! Jag har precis samma problem med mitt kort (visa), har också beställd nytt, men det dröjer ju. Är så fruktansvårt pinsamt att stå i affären med alla varor, och så säger dem, "medges ej"! Så snälla berätta hur det gick när du har varit i affären.

• Anonym

Jag har för mig att en kompis råkade för samma att det inte fungerade i automaten men den funkade i butikens kortläsare i kassan?

Får väl åka o prova snart då...

• Lindreas
    Anonym skrev 2010-01-02 16:34:48 följande:
    Ja, det var inte menat att anklaga dig, absolut inte!

Om du har ett kort där siffrorna "står upp" från kortet så är det större chans att det funkar att knappa in manuellt, andra siffror slits ut och är svåra att läsa. Hoppas det funkar! :)
  • Anonym
    Anonym (jag med!) skrev 2010-01-02 16:38:32 följande:
    Oj! Jag har precis samma problem med mitt kort (visa), har också beställd nytt, men det dröjer ju. Är så fruktansvårt pinsamt att stå i affären med alla varor, och så säger dem, "medges ej"! Så snälla berätta hur det gick när du har varit i affären.
    Ja visst är det surt! Att jag aldrig lär mig att ha kontanter och ännu surare att veta att man har pengar men kommer inte åt dom.. Jag beställde ett nytt idag men lär inte få det förrän efter kommande veckan..
  • Anonym

jag har haft problem med mitt kort då blev de samma sak medges ej i kassan. Å jag som arbetade då på den tiden i butik visste ju att de innebar inga pengar... men ajg hade pengar osv. Då när jag ringde banken sa de bara att de blivit något fel att kortets stängts av. Var 6 år sedan nu å hade då internetbank enbart. Som tur var hade jag även ett visakort men var så pinigt att försöka betala å få svar "medges ej".

• Polly S
    Anonym skrev 2010-01-02 16:40:49 följande:
    Ja visst är det surt! Att jag aldrig lär mig att ha kontanter och ännu surare att veta att man har pengar men kommer inte åt dom.. Jag beställde ett nytt idag men lär inte få det förrän efter kommande veckan..
    handlar du med kortet på typ Ica kan du ju ta ut kontanter där!
  • Anonym
    Polly S skrev 2010-01-02 16:45:39 följande:
    handlar du med kortet på typ Ica kan du ju ta ut kontanter där!
    jaha!!Ännu bättre=)

Tack!
Svar på tråden Avmagnitiserat kort??