• Catoz

Folacin?

Monchichi: Det kan vara sa att din läkare misstänker att du har en genmutation i ditt blod (MTHFR) som gör att du har svarare att ta upp folsyra överlag. Detta gör att man inte heller samlar pa sig tillräckligt mycket när man äter vanliga graviditets vitaminer som typ mitt val osv. Jag har denna blodmutation som även ofta kommer i kombination med nagot som heter PAI-1 vilket leder till blodproppar i placentan. Därför tar jag Asprin 100 Protect och 5mg folsyra och kommer vid nästa gravidiet även fa heparinsprutor. Jag har 2 tidigare MA där allt sett bra ut och i v 9 och v 11 slutade hjärtat plötsligt sla.  
    Jag tar även extra järn, B12 (det är ocksa svart för kroppen att ta upp när man har MTHFR) och magnesium för att bygga pa lagret. Ang fragan om man kan försöka igen innan man tagit folsyran i 3 manader vet jag inte: Vi gjorde det (oktober började jag i dec blev jag gravid igen) men fick MA... Nu tror jag själv att det var för att jag inte fick heparin, men man vet ju inte...När vi ska börja försöka igen (mars) kommer jag i alla fall ha ätit 5mg folsyra dagligen sen oktober sa det borde vara tillräckligt tror jag.
    Lycka till!

Svar på tråden Folacin?