• ÄlskadeÄnglar

Lite frågor ang mvc och inskrivning!

Det är så att jag har plussat idag. Har två ma bakom mig under 2009.

Under alla mina tre grav (har en dotter) så har jag haft samma barnmorska. Har trivts jättebra med henne.
    Nu har dom gjort nedskärningar så det finns bara en barnmorska kvar.

Och jag tål verkligen inte henne!
    Hon är elak och nedlåtande och känner mig inte alls trygg med att gå hos henne..

Kan jag då gå på grannkommunens mvc? Skulle kännas så himla mycket bättre!
    Det är 4 mil dit enkel resa men det känns som att det är värt det...

Undrar även om man måste göra inskrivningen runt vecka 11-12 eller om man kan vänta?
    Har nu gjort två inskrivningar som "varit till ingen nytta" och känner att jag vill vänta till efter det ul jag blivit lovad i vecka 13-14...

• Svar på tråden Lite frågor ang mvc och inskrivning!
  • Teskedsmamman

Ring på måndag och hör, rent krasst borde det inte vara några problem, men har de massor med patienter så går hemkommunens före har jag en känsla av...

Nej, du kan be om en inskrivningstid senare, eller så ber du om ett ul i damband med inskrivningen, jag har två ofostriga graviditeter (MA) bakom mig och har alltid gjort ul innan inskrivningen.

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Endast jag

När jag var gravid gick jag i grannkommunen, för jag ville inte gå hos den enda som finns här. Kommer göra det nästa gång oxå.
    Inskrivning kan du vänta med, det gjorde jag sist för jag var rädd för ma/mf igen. Ringde och bokade tid när jag var i vecka 13 (hade då gjort ul och visste att det såg bra ut) och fick komma när jag var i vecka 17, dom sa inget om det.
    Lycka till med din graviditet!

• ÄlskadeÄnglar
    Teskedsmamman skrev 2010-01-02 17:49:05 följande:
    Ring på måndag och hör, rent krasst borde det inte vara några problem, men har de massor med patienter så går hemkommunens före har jag en känsla av... Nej, du kan be om en inskrivningstid senare, eller så ber du om ett ul i damband med inskrivningen, jag har två ofostriga graviditeter (MA) bakom mig och har alltid gjort ul innan inskrivningen.
    Okej, ja tänkte ringa grannkommunen på måndag och höra..

Ja det kan man ju göra. För i grannkommunen har dom ulapparater och allt. Det har dom inte här..
  • LaCamille

Jag bytte bm under min första graviditet. Gick i grannkommunen. Vi går även på bvc och öppna förskolan där så jag tycker inte det borde vara några problem för dig att byta bm. Den bm jag hade skrämde mig så fruktansvärt under min första graviditet att jag hade fått missfall, hon lysnade efter hjärtljud i v10 och skickade mig på akut ul då hon inte hittade några. Jag blev vettskrämd, vet ju nu att det bara var idiotiskt av henne att lyssna efter hjärtat i v10 för de hörs ju sällan några hjärtljud då men vad visste jag då....man bör verkligen få ha en bm man kan lita på, man ska känna sig trygg under sin graviditet.

• ÄlskadeÄnglar
    LaCamille skrev 2010-01-02 19:53:35 följande:
    Jag bytte bm under min första graviditet. Gick i grannkommunen. Vi går även på bvc och öppna förskolan där så jag tycker inte det borde vara några problem för dig att byta bm. Den bm jag hade skrämde mig så fruktansvärt under min första graviditet att jag hade fått missfall, hon lysnade efter hjärtljud i v10 och skickade mig på akut ul då hon inte hittade några. Jag blev vettskrämd, vet ju nu att det bara var idiotiskt av henne att lyssna efter hjärtat i v10 för de hörs ju sällan några hjärtljud då men vad visste jag då....man bör verkligen få ha en bm man kan lita på, man ska känna sig trygg under sin graviditet.
    Nej vilken hemsk BM!!

Ja, man vill ju ha en bm som man känner sig trygg med. Det ska ju liksom inte kännas jobbigt att gå dit..
Svar på tråden Lite frågor ang mvc och inskrivning!