Killen jag älskar är homosexuell!
Smärtsamt när den man älskar inte älskar en tillbaka, oavsett.
Men när du hämtat dig och gråtit klart. Grattis, självklart kommer ni fortsätta vara vänner och om du bara accepterar att han (just nu 100%) är bög, så kan ni ha en fantastisk vänskap.
Jag är nära vän med många homosexuella och man kan gräma ihjäl sig över att man inte har en chans på en del, för de är så underbara. Men en av mina bästa vänner, som både är mkt yngre än jag och definitivt bög, har verkligen givit mig mer än de flesta. För att vi kan vara så nära utan att hamna i "sexträsket", vi kan sova ihop när vi träffas och prata hela natten. Vi är otroligt öppna mot varandra och har så himla roligt ihop. 
Ta det lugnt, inse att han inte kommer att vara attraherad av dig, men uppenbarligen så betyder du jättemycket för honom. Du var den första han berättade för! Var dig själv, och finns för honom om det blir tufft.
Men berätta inte för andra att han är bög, låt honom göra det själv, tills han tycker det är ok att även du gör det.
Han kan bli en livslång nära relation, bli gudfar till dina barn etc. Sörj inte, gläds att han, på sitt sätt, säkert älskar dig också.