Allergitråden
Kikki70 skrev 2010-01-03 21:53:47 följande:
Grattis Trållmor till lillflickan! Hur upptäckte ni att hon var allergisk?! Har ju själv en liten "nying" och finns ju en viss oro för att han också ska vara allergisk, med tanke på storasysters allergier. Hennes upptäckte vi ju först vid 7-8 månaders ålder, då hon var konstant förstoppad. Allergierna växte bort - trodde vi - för att senare åter konstanteras i våras.
Jag är inte trållmor men jag sitter med en tredje liten allergiker, nu två månader. jag har inte ätit mjölk- eller soja alls sen han kom. Ändå kom det symtom ganska direkt. Tex röd rumpa, fisande, kräkande, dålig sömn, rosslig och snörvlig. Dock inte särskilt mycket prickar för mina barn verkar förskonade mot eksem. Symtomen kan nog av de flesta räknas bort som normalt för bebiser. Min uppfattning är att allt som är
vanligt för bebisar inte därmed måste vara
normalt. Särskilt fisande som barnet lider av tycker jag är tydliga som symtom. Det kan inte var meningen att en liten bebis ska behöva ligga vaken av att fisa och ha ont av det.
Nu har vi konstaterat äggallergi men det räckte inte utan jag slutade att äta vete igår. Jag kan också påpeka att vi gjort ett pricktest som inte visade något alls. Inte ens ägg, vilket vi har provocerat två gånger med mycket tydligt resultat.