Snutten skrev 2010-01-19 22:13:16 följande:
Jag har tolkat 8 ggr/dygn mer som en väckarklocka. Måste man ofta ge mer så räcker inte grundbehandlingen. När det är illa med Siri då puffar jag på och slutar räkna. Hur mycket pulmicort får han då? Siri får 400 mikrogram/dag alltid och så fort näsan rinner eller det är något annat får hon 800 mikrogram/dag. Plus singulair och aerius dagligen.
Han har 400 microg som grunddos, ska ha tills han blir helt förkylningsfri iaf, prat om att minska till 200 sen men det var innan han blev så här dålig. Nu tar han 800 microg och har gjort sen första svängen inne på akuten första förkylningsdagen med denna förkylning (vad vi tror, lite svårt att veta när det kommer nya förkylningar när den gamla aldrig går över)
Gnäll, gnäll, nu äter han inte längre. Tokskakar på huvudet när jag ska mata och spottar ut om jag ändå får in en sked (han brukar inte vilja öppna munnen för första skeden, men gapar sen om han upptäckar att det är gott, därför jag ändå trugat). Plockmat går lite bättre, men inte potatis. Så amning, leverpastej o ris. Det låter väl lagom till en 10-mån?

Och lite nyponsoppa... Välling dricker han inte, men det är väl lika bra det så som mjölk slemmar igen. *puff puff*