• PerG

Barnspärr på lådor

Vi har barnspärrar från IKEA på en del av våra lådor av denna typ: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90148691

Dessa kan dock vår son (22 månader) öppna själv numera!?

Har vi monterat dem fel, eller är det vanligt att 2-åringar kan detta? De är krångliga att öppna för en vuxen, så det borde vara rätt monterat tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-02 22:47
    Jag filmade honom tidigare ikväll när han var där och grejjade, ni får gärna kika och se ifall ni ser något som tyder på felmontering?

www.dailymotion.com/video/xbq0pn_barnsparry_people

• Svar på tråden Barnspärr på lådor
  • SIN74

Dessa har vi också och haft i snart 6 år, men varken 6-åringen eller 3-åringen klarar dessa.

• SunnyBunny

Min dotter är en riktig mästare på och krångla sig in i lådor och barnskydd som vi har haft. Även har hon listat ut hur hon ska ta ur kontaktskydden med hjälp av en leksaks tång! Så din son är inte ensam;) Min dotter har hållt på sen hon var 1,5...I dag har vi tagit bort allt sånt och tagit bort "farliga" saker i hennes höjd och istället lär henne att man inte ska riva i lådor och skåp.

• väntar4an 2010

har oxå dessa våran 1½ eller 3½ åring kaninte öppna dem
    6 & 8 åringen kan

• PerG
    SIN74 skrev 2010-01-02 20:22:33 följande:
    Dessa har vi också och haft i snart 6 år, men varken 6-åringen eller 3-åringen klarar dessa.
    Har ni de även på lådor en bit ner? Sonen öppnar iaf andra lådan nerifrån (där är slevarna och visparna han vill ha... ;)
  • PerG

Funderar om det kan vara så att jag monterat "stoppklossen" för långt ut så att han får in sin hand i mellanrummet när man drar ut lådan, men om jag gjorde det mindre får ju vi vuxna inte in våra händer så det går ju inte heller... ;(..

Jaja... får väl helt enkelt ta bort allt han inte ska pilla med och försöka lära honom att inte riva i skåp och lådor.... ;)

• väntar4an 2010

sätt ett skohorn genom handtagen om du inte har knoppar förstårs

• PerG

Jag filmade honom tidigare ikväll när han var där och grejjade och lade upp ett klipp här, så ni får gärna titta och se om ni kan se något som tyder på felmontering:

http://www.dailymotion.com/video/xbq0pn_barnsparry_people

Vet inte om det kan vara så att han klarar det enklare eftersom det är en djup låda? I de andra lådorna finns inte lika "roliga" saker antar jag eftersom han inte försökt sig på dem ännu..

• PerG
    väntar4an 2010 skrev 2010-01-02 21:21:10 följande:
    sätt ett skohorn genom handtagen om du inte har knoppar förstårs
    I kombination med barnspärrarna? Jo, det skulle nog funka, men det blir ju fruktansvärt jobbigt för oss vuxna varje gång man ska ha något...

Vi hade enbart skohorn (utan barnspärrar) i vår förra lägenhet, men då lyckades han dra ut alla lådorna på en gång och kom åt innehållet från sidan istället.. ;)
Svar på tråden Barnspärr på lådor