kicki08 skrev 2010-01-02 21:39:35 följande:
Jag har slutat amma för ett tag sedan pga min mjölk inte räcker till. Det har strulat ända från början men jag lyckades kämpa med det nästan 6 månader iallafall. Men till slut räckte det inte längre så nu äter han bara ersättning. Även välling går i, det tycker han om. Känns hopplöst, Jag vill inte att han ska gå ner i vikt. Han är otroligt aktiv av sig och kröp redan när han var 5½ månade gammal. Nu ställer han sig upp mot saker och rör sig dagarna i ända. Frågan är om han kommer gå upp i vikt på bara ersättning och välling......
det går bra, om han inte går upp lika bra så är det ingen katastrof! Han tar igen det senare. det viktigaste är ju att han inte får en osund inställning till mat, för då får ni verkligen börja kämpa!
när min son var 7,5 månader så fick han rotaviruset och bara kaskadspydde och sket vatten i en veckas tid. jag hade dragit ner på amningen till nästan ingenting, men då blev det amning för hela slanten, dygnet runt. det var vad som räddade honom från total uttorkning och sjukhusvistelse. visst gick han ner i vikt, men det tog han igen sen.