• azazela

Bokälskande föräldralediga i Stockholm!

Älskar du att läsa och diskutera böcker?

men

har knappt öppnat en bok sedan du fick barn?

Kanske är vi flera i samma sits som kan peppa varandra att komma igång igen?

såå... jag tänkte se om det finns något intresse för att starta en helt opretantiös BOKKLUBB för föräldralediga i Stockholm

Jag tänker mig att vi är en grupp på ca 5-7 personer som förhoppningsvis inte bor alltför långt ifrån varandra, att vi kanske börjar med att ses på ett café för att sedan eventuellt träffas hemma hos någon, att vi kommer överens om en bok som alla läser (så mycket man hinner, ingen press!) som vi sen kan prata om, självklart med våra söta små knyten välkomna!

jag tycker att det skulle vara jättekul och hoppas att det finns fler som tycker det!

• Svar på tråden Bokälskande föräldralediga i Stockholm!
  • Hermie

Vilken bra idé! Jag är gärna med, hoppas fler svarar.
    Bor i Farsta. Och är en bokmal helt utan pretentiös smak, kan tilläggas. Allätare, om man så vill.

• resemamman

Jag är gärna på! Väntar barn Nr 3 i april, men kan ofta ses på dagtid även om jag inte är föräldraledig än. Läser mycket och av olika genrer, just nu mest "avkopplande" skönlitteratur. Vore superkul att vara med i en bokklubb! Bor i norra Stockholm ska jag kanske tillägga.

• azazela

Va kul med några svar! Vi avvaktar lite till och ser om det finns fler intresserade!

Jag bor i Vasastan (just nu i alla fall, hoppas på flytt mer åt söder:)
    Kanske ska berätta lite om mig själv, jag är 27 år och är hemma med mitt första barn, en flicka på tre månader. Har jobbat som lärarvikarie men ska utbilda mig till psykolog så snart det bara är möjligt. Jag läser många olika typer av böcker, allt från klassiker till samtida, ser gärna fram emot bra boktips!

• ilse

Jag skulle gärna ses och diskutera böcker! Jag är allätare, men för tillfället har det inte blivit mycket läsning. Är 29 år och har en 3 månader gammal son, Noa. Bor i Järla sjö i Nacka.

• BabyD

Vilken kul idé!

Hänger gärna på här. Älskar att läsa, läser mest självbiografier men gillar det mesta. Har verkligen saknat att sitta med en bra bok så detta är ju ett roligt sätt att få upp motivationen till att börja läsa igen  

Jag är 29 år och har en son på 8 månader. Vi bor nu i Ursvik men flyttar till Kungsholmen i April.  

• solsken

Här är en till. Bor vid Västerhaninge söder om Stockholm. Kan läsa det mesta men gillar mest berättelser från verkligheten och riktiga kärleksromaner.

• Birkamamma

Hej,
    jag hänger gärna på detta intiativ. Har precis fått en dotter 28/12 och har en son p 3,5 år. Bor vid St Eriksplan.
    Läser mycket i normala fall och har läst mycket litteratur på Engelska.

• solsken

Händer det något här?

• Birkamamma

näe... men vi kan väl starta igång oss ; )
    nån som rekommenderar en första bok som start?

• ilse

Hej allihop,

Vi skulle ju kunna gå runt i en cirkel och välja en bok var. Sen om någon har läst den, så får vi antingen ta en annan eller om det är okej för den som läst den att den antingen läser om den (om det var ett tag sen) eller ändå diskuterar den (om det var nyligen).

Jag har precis införskaffat årets nobelpristagare Herta Mullers bok Hjärtdjur. Den finns i pocket på bokus för 44 kronor. Och det som jag tycker är skönt är att den är 200 sidor. Så det är ingen tegelsten direkt.

http://www.bokus.com/b/9789174290929.html

Det är mitt förslag! En aktuell bok på topplistan. Vad tycker ni om den? Finns det flera förslag? För jag läser gärna annat också?

Svar på tråden Bokälskande föräldralediga i Stockholm!