Inlägg från: Lilly80 |Visa alla inlägg
  • Lilly80

Ewa Olsson

jag har varit på 2 storsianser med henne, och hon är helt underbar! första gången var bättre eftersom vi bara var 10 personer då. Hade gärnat velat gå på en privat sittning med henne.

• Lilly80

Har varit utanför Växjö varje gång, men det verka som att hon är fullbokad rätt långt framåt. Första gången kom det bara 10, så hon hann med alla. Den andra gånger så hade hon även med sig sin syster. Men jag tycker att Ewa är bättre om jag ska vara ärlig.

• Lilly80

Jag kan väl hålla med om att en viss information kan dom söka på nätet efter. Men saker som har hänt i ens liv eller saker i huset, nu menar jag inte datorer och sånt , hur kan dom söka det på nätet?. Oftast så säger man ja eller nej så dom kan inte lirka fram det dom vill heller.
    Jag har varit på storsianser där jag är mycket tveksam till och tvivla  om att personen är ett medium. Men sen har jag träffat på flera stycken som jag verkligen tror på. För att dom berätta saker i detalj om personen och en själv som ingen annan vet. Jag har tom med haft frågor i huvudet innan man ska dit och det svara dom på, utan att man ens har ställt dem.

• Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 13:10:16 följande:
    Hur kommer det sig tror du att ingen än har lyckats visa på dessa förmågor när det sker under kontrollerade former? En hel del tester har gjorts med folk som tror sig vara mediala men alla misslyckas de så fort man ordnar kontrollerade möjligheter där man tagit bort möjligheten till medvetet (Eller omedvetet) fusk och uteslutit forer effekten osv...
    Var kan man se eller läsa dom testerna? och har dom testat alla medier?
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 13:10:16 följande:
    Hur kommer det sig tror du att ingen än har lyckats visa på dessa förmågor när det sker under kontrollerade former? En hel del tester har gjorts med folk som tror sig vara mediala men alla misslyckas de så fort man ordnar kontrollerade möjligheter där man tagit bort möjligheten till medvetet (Eller omedvetet) fusk och uteslutit forer effekten osv...
    Och helst inte han Jörgen från okända som ett exempel från det testet. För han se jag inte som en seriös person.
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 21:20:56 följande:
    Varför är han mindre seriös än någon annan som påstår sig ha mediala förmågor?
    För att det jag har sett av Jörgen känns inte så trovärdigt, har dock inte varit på en privat sittning eller sians med han, kan hända att jag då skulle få en annan bild av han.

Sen skulle jag aldrig ringa en siare eller en medium via reklam som man hittar i tidningen.
  • Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-16 23:52:31 följande:
    Hur skall man då veta vilka som är seriösa och vilka som inte är seriösa? Borde det inte ligga i allas intresse att någon medial verkligen tar sig tid och en gång för alla gör ett test för att påvisa sin förmåga?
    Jaddu en bra fråga!
    Jag har gått på rätt många storsianser av dem kanske jag har känt att 2 av dom inte kändes trovärdiga eller att dom inte var så bra.

Vill man inte tror på det så tror jag inte att ett test för att bevisa deras förmåga skulle övertyga dem som tvivla.
  • Lilly80

Jag har testat flera olika frisörer eftersom jag inte har varit nöjd.
    Jag har varit på flera olika resturanger eftersom man inte bli nöjd.
    Mäklare är ett yrke som jag inte lita ett skit på. Få bara utgår efter egen magkänsla och vad besiktningen säger.
    När man ringer till telia eller andra bolag har man råkat ut för oseriösa säljare som lägger på .

Ja jag har testat på olika brancher som har kostat en hel del pengar, eftersom jag inte har litat på personen i sitt yrke eller varit nöjd efteråt.

• Lilly80

Är ju bara att gå in i och läsa i trådar inom barnomsorgen så är det en hel del som är missnöjda med sin förskola och personalen

• Lilly80

Jag svarade på detta : Känns det rätt att behöva prova olika medium och sedan själv försöka avgöra om de är seriösa eller inte? Det kostar trots allt en slant att gå på en seans. Några andra brancher där du kan tänka dig att prova dig fram på samma sätt?

• Lilly80
    R Franklin skrev 2010-01-17 12:35:01 följande:
    Varför valde du att inte läsa hela stycket innan du svarade?
    Jag ber om ursäkt , jag läste men känns som att jag upprepa mig igen..
    Jag har så himla svårt och se hur man skulle kunna bevisa att en medium verkligen kan sin sak.  Utan att man som skeptiker själv bli bevisad.  För hur man än gör testerna så kan ju den som bli testad bluffa eller hur? då är man tillbaka till ruta ett igen,  Eller hur hade du tänkt att testerna skulle utformas?.
    Det gå ett program för dig idag såg jag  , på tv 4 + ,  medium - sanning eller bluff, klockan 14.25.
  • Lilly80
    Dilong skrev 2010-01-17 18:54:00 följande:
    Varför kommer då inte några tillförlitliga studier som stödjer fenomenet att man skulle kunna prata med döda?
    Varför inte själv kontakta en bra medium som många rekomendera och bedöm själv.

Jag kan inte riktigt förstår hur en sån  studier skulle kunna  gå till. Och hur det skulle göra att andra skulle tror på det mer.
    Om Pelle och Anna ska testa et medium och se om det dom säger eller kommer fram till är sant så kommer ändå skeptikerna säga att Anna och Peller säkert ljuger. Och då är man tillbaka till ruta ett igen...
Svar på tråden Ewa Olsson