• LAV0LINA

När städar du undan julen?

Som rubriken lyder - när städar du undan julen? (eller dansar ut julen)
    {#lang_emotions_tomte}

• Svar på tråden När städar du undan julen?
  • Trailer T

Igår

Jag är inte döv jag bara skiter i vad du säger
  • Nyfiken gul

brukar städa undan den på nyårsdagen när alla barn åker hem men nu har vi älsta dottern kvar här hemma så än får julen vara kvar någon dag till. Men sen ska den städas undan illa kvickt. Jag har haft jul här hemma sedan 1:a advent.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • pepprar

Jag började i morse. Granen skall ut i dag innan den börjar barra ner hela huset.

• Purpurbräcka

Tjugondedag Knut gäller inte längre alltså! plockar folk fram julpyntet så tidigt att de tröttnar redan till nyår?

Själv plockar jag fram julgrejerna runt Lucia, och tar bort dem på trettondagen. Så jag har också tidigarelagt julen, jämfört med när jag var liten. Då var det 23/12-13/1 som gällde.

• Nyfiken gul
    Purpurbräcka skrev 2010-01-03 11:50:05 följande:
    Tjugondedag Knut gäller inte längre alltså! plockar folk fram julpyntet så tidigt att de tröttnar redan till nyår?Själv plockar jag fram julgrejerna runt Lucia, och tar bort dem på trettondagen. Så jag har också tidigarelagt julen, jämfört med när jag var liten. Då var det 23/12-13/1 som gällde.
    För min del handlar det om att det nya året är fräscht och nytt och då vill jag inte ha en massa junk framme. Nytt år = nytt och fräscht hemma. Jag brukar putsa fönster på nyårsdagen och hänga upp vårgardiner, städa och göra fint och välkomna våren.

Tjugondag knut kan man fira ändå fast man inte har full jul i huset.

Dörrkransen, granriset, trädgårdstomtarna och all utomhusbelysning och lyktor finns ju kvar ändå då det ännu är mörkt.
    Men adventen är för länge sedan slut och då åker även tomtarna ner inomhus.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden När städar du undan julen?