• Mollie

Möbler frå Ellos, erfarenhet??

Jag har just hittat till Ellos och deras möbelavdelning. Men vad gäller där?

Vad kostar frakten?
    Hur är kvaliteten? Typ IKEA?
    Är det så fint som det ser ut på bilden?

Har spanat i denna byrå, hur är den tror ni och vad kostar den i frakt?

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29469&productId=185622&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Om det inte går att direktlänka så har den artikelnr; 441-1096

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Svar på tråden Möbler frå Ellos, erfarenhet??
  • Tanka

Jag har handla lite från Ellos och kan säga att kvalitén varierat en del. Jag har köpt ett vitrinskåp som var lika snygg på bilden som i verkligheten. Håller också bra. Vissa småmöbler har inte hållt så bra, lite åt Jysk-hållet. Men det verkar bli bättre med kvalitén med åren, tycker jag mig märka. Sedan brukar jag läsa omdömen som andra köpare skrivit om produkten och på det viset bilda mig en uppfattning (som iofs inte är objektiv...).

• Mollie
    Tanka skrev 2010-01-03 14:56:50 följande:
    Jag har handla lite från Ellos och kan säga att kvalitén varierat en del. Jag har köpt ett vitrinskåp som var lika snygg på bilden som i verkligheten. Håller också bra. Vissa småmöbler har inte hållt så bra, lite åt Jysk-hållet. Men det verkar bli bättre med kvalitén med åren, tycker jag mig märka. Sedan brukar jag läsa omdömen som andra köpare skrivit om produkten och på det viset bilda mig en uppfattning (som iofs inte är objektiv...).
    Ja, det är väl så också, att man får det man betalar för. Köper man en byrå för 1500 kr så KAN man ju kasta ut den om 5 år utan att känna att det är nått konstigt.
  • Mollie

Är det någon som fått våren katalog? Jag borde väl ha fått den om jag handlade i somars, va?

• Mollie

Ingen mer?

• KramKalas

Överlag tycker jag Ellos har bra grejer. Men visst kan kvaliten variera. Men man har ju möjlighet att skicka tillbaka om man ser genast att de inte är nåt man gillar. Fick hem vår/sommar katalogen för snart två veckor sedan jag. Iof så bor jag i finland, vet inte om de har nån betydelse.

• LuMa

Vi köpte en säng åt dottern därifrån för en par år sen, betalade runt 2000 kr vill jag minnas. Då tror man ju att det ska vara kvalité.
    Men icke. Sängen är skitdålig. Snygg men dålig.
    Har flera bekanta som också köpte samma säng och samma där, dålig. Så i det fallet var det inte bara ett måndagsex.

Efter den upplevelsen så vill jag gärna känna och klämma innan jag betalar såna summor för en möbel.
    Är det bara nåt billigare så må det väl va då om det inte håller hur länge som helst.

• Mollie
    LuMa skrev 2010-01-05 21:33:11 följande:
    Vi köpte en säng åt dottern därifrån för en par år sen, betalade runt 2000 kr vill jag minnas. Då tror man ju att det ska vara kvalité.Men icke. Sängen är skitdålig. Snygg men dålig.Har flera bekanta som också köpte samma säng och samma där, dålig. Så i det fallet var det inte bara ett måndagsex.Efter den upplevelsen så vill jag gärna känna och klämma innan jag betalar såna summor för en möbel.Är det bara nåt billigare så må det väl va då om det inte håller hur länge som helst.
    Du får mig att rygga... :-S
  • Manchester

Min dotter har en bokhylla och ett litet skrivbord (modell skolbänk) från Ellos. Just de möblerna finns nog inte i produktion längre, men de är från barnmöbelkollektionen. Skrivbordet är sådär. Det var svårt att montera och blev inte helt bra, var något skruvhål som helt enkelt satt på fel plats. Och då har ändå både min pappa (ingenjör) och min svåger (förmodligen den händigaste människa jag någonsin träffat) tittat på det och konstaterat att jag monterat rätt enligt anvisningarna.  Å andra sidan kostade skrivbordet nästan ingenting och det fungerar även om det inte så stabilt som det ser ut, så vi är nöjda ändå. Bokhyllan är suverän. Gedigen, lättmonterad och väldigt fin. Även den var väldigt billig så den betraktar vi som en verkligt fynd.

• Mollie
    Manchester skrev 2010-01-05 21:48:39 följande:
    Min dotter har en bokhylla och ett litet skrivbord (modell skolbänk) från Ellos. Just de möblerna finns nog inte i produktion längre, men de är från barnmöbelkollektionen. Skrivbordet är sådär. Det var svårt att montera och blev inte helt bra, var något skruvhål som helt enkelt satt på fel plats. Och då har ändå både min pappa (ingenjör) och min svåger (förmodligen den händigaste människa jag någonsin träffat) tittat på det och konstaterat att jag monterat rätt enligt anvisningarna.  Å andra sidan kostade skrivbordet nästan ingenting och det fungerar även om det inte så stabilt som det ser ut, så vi är nöjda ändå. Bokhyllan är suverän. Gedigen, lättmonterad och väldigt fin. Även den var väldigt billig så den betraktar vi som en verkligt fynd.
    Undrar just hur det är att montera ihop en byrå då??
  • Manchester
    Mollie skrev 2010-01-05 21:56:42 följande:
    Undrar just hur det är att montera ihop en byrå då??
    Det verkar nog lite riskabelt. Det kan ju vara slumpen, men av de två möbler vi köpt därifrån så är alltså den "enkla" möbeln, få delar och inte så mycket som måste passa ihop, hur bra som helst. Den mer komplicerade fungerar sämre. Nu är det 3-4 år sedan vi köpte dessa möbler. Det kan ju ha blivit bättre, men jag skulle nog tveka att köpa en byrå. Däremot skulle jag lätt köpa ytterligare en hylla, ett bord eller liknande.
  • Mollie
    Manchester skrev 2010-01-05 22:07:23 följande:
    Det verkar nog lite riskabelt. Det kan ju vara slumpen, men av de två möbler vi köpt därifrån så är alltså den "enkla" möbeln, få delar och inte så mycket som måste passa ihop, hur bra som helst. Den mer komplicerade fungerar sämre. Nu är det 3-4 år sedan vi köpte dessa möbler. Det kan ju ha blivit bättre, men jag skulle nog tveka att köpa en byrå. Däremot skulle jag lätt köpa ytterligare en hylla, ett bord eller liknande.
    Kanske lika bra med Ikea då?
  • sessessa

Jag har handlat mycket på ellos. Och är oftast nöjd.
    Men som någon tidigare skrivit, lär omdömmena för varan, de brukar vara ärliga som skriver.
    De roliga med ellos till skillnad från ikea är ju att inte varenda bekant har en likadan möbel

• Manchester
    sessessa skrev 2010-01-05 23:43:05 följande:
    De roliga med ellos till skillnad från ikea är ju att inte varenda bekant har en likadan möbel
    Sant. Dotterns bokhylla, som ser ut som ett större dockskåp komplett med olika rum och fönster på kortsidorna, känns rätt unik. Alla som ser den undrar var vi hittat den fina hyllan och mer än en har blivit ordentligt förvånad över svaret.
  • Mollie
    Gyllan skrev 2010-01-05 23:50:47 följande:
    Finns en på IKEA som är väldigt lik. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50067168Finns i lite olika varianter. Vi har en av de och det är verkligen en kanonbyrå, hur stabil som helst.
    Ja, vi har den där + den större och ska nu köpa den med spegel till hallen så de vet jag vad de går för (+sängskåpen) Det som var bra med den här Ellos byrån var måtten!! 
Svar på tråden Möbler frå Ellos, erfarenhet??