Inlägg från: blommanigbg |Visa alla inlägg
  • blommanigbg

Tror ni fibromyalgi är en "påhittad" sjukdom?

Jag har fibromyalgi och jag är inte lågutbildad. Jobbar förövrigt 75%.  Har lidit och lider mycket av den här sjukdomem. Och det ÄR en sjukdom. 
    Även jag försöker hitta på roliga saker ibland. För annars blir livet för tråkigt att leva. Men de gångerna laddar jag innan med att vila och får sedan ta smärtan och tröttheten efteråt.

• blommanigbg
    Dorian Ertymexx skrev 2010-01-04 17:09:48 följande:
    Ajajaj, nu har du gjort retoriskt självmål (i alla fall i Sverige) - kan du roa dig ens det minsta medan du är sjuk kan du minsann jobba 150%!!!!!!
    Och du med.. Jag är nämligen INTE sjukskriven utan föräldraledig...
  • blommanigbg
    Fru U skrev 2010-01-04 17:12:22 följande:
    Du menar istället för ett syndrom?
    Fibro är inget syndrom. Vad har du fått det ifrån?
  • blommanigbg
    Fru U skrev 2010-01-04 17:15:46 följande:
    Allt jag läst om det. Ett syndrom består av olika symptom. För att att något ska räknas som sjukdom (istället för syndrom) så ställs andra kriterier.Jg har inte i huvudet just nu de exakta skillnaderna.
    Då kan det vara bra för dig att uppdatera dig lite grann om fibromylgi. Du kan börja med att googla..
  • blommanigbg
    Fru U skrev 2010-01-04 17:22:24 följande:
    Knappast. Om du menar att det finns fysiska bevis för att det är en sjukdom så får du ta fram dem annars vidhåller jag att det är ett syndrom.Man har inte bevisat att det är en nervsjukdom men man TROR idag att det snarare är neurologiskt än reumatiskt/inflammatoriskt
    Jag själv är ett exempel på att det är en sjukdom..
    Man tror att det är fel på immunsystemet. Det är vad min läkare som är expert inom området tror.. Den klinik jag går hos har forskat en hel del inom fibromyalgi. Så du har inte en siffra rätt...
  • blommanigbg