• uppdragmamma

3 dagars feber?

Min 2 åring hade feber (39 grader) igårkväll och idag har han ljusa rosa röda utslag över hela överkroppen från nacken och ner bak och lite mer koncentrerat på bålen framtill, även lite vid fotlederna.

Finns det någon varts barn haft 3 dagars febern som vet om baret "måste" ha feber 3 dagar? Har googlat lite och utslagen ser ut att stämma.
    Utslagen verkar inte klia,

PS. För att slippa onödiga påhopp så kan jag ju berätta att vi har en tid på BVC imorgon em.

Just nu är jag mest intresserad av vad det kan vara för något han råkat ut för.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Lillis BF 1/4 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Svar på tråden 3 dagars feber?
  • uppdragmamma

Ingen som vet?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Lillis BF 1/4 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Monica71

2 av mina barn har haft 3-dagarsfeber och det är så klassiskt; feber som kan gå lite upp och ner i 3 dygn och sen försvinner febern dag 4 och då kommer också utslagen som sitter i ett par dagar. Allt utan några andra symtom!!Låter inte som din pojke har tredagarsfeber om du frågar mig...

Kan vara höstblåsor? Fast de brukar vara på händer, fötter o i munnen..så det låter inte heller troligt när jag läst din beskrivning igen....

• Adoniram

Låter absolut som 3-dagrsfeber. Min dotter fick det tidigt (6-7 månader gammal) och det var precis som du beskrev det. Allt gick bort av sig själv efter några dagar.

• Flickan och kråkan

Måste inte vara just 3 dagar. Vår äldsta hade riktigt hög feber i 5 dagar (vi fick åka in eftersom den låg närmare 41 grader). Dag 6 försvann febern och de klassiska utslagen kom som ett brev på posten - mage, rygg, huvud

• Orchide84

ja det låter som 3dagars feber, fast min tjej hade feber i 4dagar så det kan nog variera lite, men tycker ändå det låter bra o kolla med bvc också..

• uppdragmamma

Hej och tack för alla svaren!
    Utslagen hade hunnit börja försvinna när vi väl skulle visa up dom för BVC,
    men sköterskan sa att det lät som 3 dagarsfeber.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Flickan och kråkan
    uppdragmamma skrev 2010-02-25 13:45:32 följande:
    Hej och tack för alla svaren!Utslagen hade hunnit börja försvinna när vi väl skulle visa up dom för BVC,men sköterskan sa att det lät som 3 dagarsfeber.
    Skrev tidigare i tråden att min äldsta blev rejält dålig i tredagarsfebern. Nu har min yngsta haft det också....och jag fattade inte det förrän utslagen kom. Tyckte att han varit lite varm och gnällig dagen innan. Så olika det kan vara.
  • Adoniram
    uppdragmamma skrev 2010-02-25 13:45:32 följande:
    Hej och tack för alla svaren! Utslagen hade hunnit börja försvinna när vi väl skulle visa up dom för BVC, men sköterskan sa att det lät som 3 dagarsfeber.
    Samma här. När vi kom till läkaren var utslagen borta. Man kände sig lite dum och som man slösade läkarens tid. Men allt vi berättade lät som 3-dagars feber i läkarens ögon.
Svar på tråden 3 dagars feber?