• Ninno

Pyttelite mens efter förlossningen?

Hej! Jag födde min dotter för snart 11 månader sedan. Helammade tills hon var 6 mån och nuförtiden ammar jag nån gång på dagen, kvällen och natten...

För tre dagar sedan fick jag en liten blödning och det har kommit lite blod av och till i tre dagar, dock ganska lite och inte så mycket som när jag hade mens innan graviditeten.

Jag har inte haft mens alls efter förlossningen.

Kan denna blödningen vara mensen som håller på att komma igång eller kan det vara något annat? Blir fundersam eftersom det är så lite men så kanske det kan vara när det är första mensen efter FL?

Min älskade Ella, du har mitt hjärta i din hand.
  • Svar på tråden Pyttelite mens efter förlossningen?
  • Ninno

Puff!

Min älskade Ella, du har mitt hjärta i din hand.
  • fetsnygg

Jag har ingen aning.. vet bara att när min mens väl kom igång efter förlossning och amning osv så var den rikligare än innan barnafödandet.. räcker knappt med plus-tamponger, kan läcka ändå.. och det är mycket

• axdal

jag födde också mitt barn för 11 månader sedan och har inte ammat, jag fick tillbaka min mens 3 månader efter dottern föddes.
    fast jag har har aldrig haft någon riklig mens. hade förväntat mig en störtflod, men icke.. jag har pratat med bm och de säger att det är normalt för det är olika från person till person.

• Flickan och kråkan

Det kan säkert ha varit första mensen. Efter mitt första barn fick jag första mensen efter 6 månader. Det var rena blodbade. Blödde mycket mer än jag brukar och länge...två veckor höll eländet på. Sedan lång cykel och så normal mens. Nu har jag fått mitt andra barn och hade första mensen för ungefär en vecka sedan. Lillebror är 9 månader. Började "normalt". Varken lite eller mycket blödning, men avtog väldigt fort så varade bara i 3-4 dagar sedan ingenting. Vanligtvis har jag mens i en vecka och blöder lite mer ordentligt de 3-4 första dagarna i alla fall.

Det kan med andra ord nog vara rätt olika det där. Inte ovanligt att det är lite hej hopp med det hela inledningsvis innan allt ställer sig till det normala igen.

• nötskrikan

Har två barn och första mensen efter förlossningen har båda gångerna varit väldigt sparsam. Men sen andra mensen och fortsättningen däremot har varit rikligare Har haft mens några månader efter andra barnet nu och jag blöder mycket och länge, blir svimfärdig varje månad.

Svar på tråden Pyttelite mens efter förlossningen?