Inlägg från: Anonym (harmony) |Visa alla inlägg
  • Anonym (harmony)

Smisk

Denna helg har min man bestämt sig för att återställa vår överenskomna maktfördelning, som blivit lite svajig den senaste veckan, pga mycket jobb, stress, oväntade övernattande besökare mm.

Igår fick jag vid fyra tillfällen 30x4 handflator på vardera skinkan. Alltså 120 spanks per stjärthalva liggandes över hans knän i soffan, fyra gånger under dagen. Idag har jag fått tre gånger, och väntar den fjärde vid 21-tiden i kväll. Jag är mycket öm och varm om rumpan nu, så ser inte direkt fram emot det. Jag lägger mig alltid frivilligt över hans knä, med rumpan bar, när jag får tecken att det är dags. Om jag skulle tveka eller försöka slippa undan skulle det jag få det mycket värre...

Det här är vårt sätt för att jag ska återgå till att uppföra mej respektfullt, undergivet och kärleksfullt mot min man. Det blir lite si och så med mitt uppförande ibland när vardagen kommer emellan.
    Hade jag varit medvetet olydig eller brutit mot någon av reglerna jag har att följa, hade jag blivit bestraffad utöver uppfostringssmisket. Då kommer mattpiskan eller ridspöet fram.

Jag får en del smisk/pisk under sex också, men det är inte så ofta längre. Han får det behovet tillgodosett ändå.

Det här har alltså varit en ganska extrem helg, men smisk får jag så gott som varje dag. Och ja, jag vill det här. Det ger mig lugn och harmoni, jag blir avslappnad och mår bra. Och älskar min man mer, för varje vända han ger mig.

• Anonym (harmony)
    Agridulce skrev 2012-06-24 19:16:54 följande:
    Känner inte igen mig i en del av inläggen här.
    För mig är inte smisk en del av en bestraffning. Det är ett steg i att förhöja njutningen. Kontrasten mellan smärta och njutning. Att få känna att jag lämnar över min kontroll och min njutning till mannen, fullt ut. Då kan jag njuta och slappna av.
    Jag tänder inte sexuellt på smärta. Men jag njuter av att undergivet och villigt ta emot min man på alla sätt han önskar.
  • Anonym (harmony)
    dessan59 skrev 2012-06-24 20:00:49 följande:
    Anonym(harmony)

har jag varit olydig åker mattpiskan fram, regler jag har att följa? Han får sitt behov tillgodosett??

Allt i mina öron handlar mycket om mannens behov av att styra och att dominera! undergivenhet, vem vill vara det? Förklara gärna
    Haha, tillåt mej att skratta högt!
    Det har tagit mååånga år för honom att acceptera och förstå att JAG VILL det här och behöver det här. Första gången jag nämnde att det ska svida lite när man har sex höll han på att svimma! Han hade aldrig ens fantiserat om analsex t ex. Han har behövt många och långa samtal och provat sig fram och dragit sig tillbaka. Hos honom fanns det inte naturligt, satt djupt inne.

Jag älskar mina regler och mina begränsningar och konsekvenser, de gör livet så mycket enklare. Jag njuter av att bli omhändertagen och lotsad genom livet. Han äntligen har lärt sig att han har rätt att njuta av att ha kommandot, vara min styrande man, som har ansvaret och rätten att besluta i och om vårt gemensamma liv.
  • Anonym (harmony)
    dessan59 skrev 2012-06-24 20:00:49 följande:
    Anonym(harmony)

har jag varit olydig åker mattpiskan fram, regler jag har att följa? Han får sitt behov tillgodosett??

Allt i mina öron handlar mycket om mannens behov av att styra och att dominera! undergivenhet, vem vill vara det? Förklara gärna
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m65269481.html
    I den här tråden kan du läsa lite mer, och förhoppningsvis förstå litte bättre vad det handlar om.
    Finns fler liknande trådar, men den här är väl kanske den mest aktuella just nu.
  • Anonym (harmony)
    Anonym (inte 24/7) skrev 2012-06-24 22:49:57 följande:
    Den tråden tycker jag är helt missvisande eftersom den pekar på 24/7-förhållanden och där många tycker att det är helt ok att mannen bestraffar kvinnan för att bordsduken ligger fel.
    Det finns de som bara uppskattar det i sovrummet och det ena är inte mer rätt eller fel men det kan lätt bli en kraftig vinkling i den tråden.
    Jag hänvisade till den tråden för att den beskriver ganska väl hur mitt perspektiv ser ut, eftersom jag blev ombedd att förklara. Frågeställaren trodde att det var osannorlikt att någon frivilligt vill vara undergiven utan att det handlade om min mans behov att utöva sin dominans, vilket inte stämmer alls överens med verkligheten.

Jag tror att det finns långt fler som håller sig till sängkammarsmisk än som använder smisk i andra syften.
  • Anonym (harmony)

OT kan hända, men rätt intressant att det ligger närmare tillhands att förmoda att det är mannens dominans som ger sig uttryck, och mycket svårare att förstå att kvinnan aktivt väljer att vara undergiven.

• Anonym (harmony)
    MsMagnolia skrev 2012-06-25 11:26:15 följande:
    Ja, det är intressant. Personligen tror jag att de som har ett behov av att vara undergivna har svårare att få utlopp för sin längtan än dominanta personer har.
    Ja, det tror jag också. Det är svårt att ge uttryck för sitt behov, och dessutom gäller det att hitta rätt person att lämna över sig till, annars kan det bli väldigt fel.
    Många "oinsatta" misstar sig och tror att man finner sig i att bli kränkt och misshandlad, vilket absolut inte är fallet. Men risken finns om fel person tillåts ta kommandot. 

Jag som frivilligt och kärleksfullt lever underordnad min man tycker definitivt inte att någon (kvinna/man) ska behöva leva i ett våldsamt och förtryckande förhållande. Ingen har rätt att skada någon annan.
  • Anonym (harmony)
    Anonym (straffad) skrev 2012-06-25 13:37:24 följande:
    Måste faktiskt fråga om vad då olydig? Är det för att din man skall inse att du behöver smisk. En vuxen person kan väl inte vara olydig, man bestämmer väl över sig själv. Som jag ser det är man olydig i relation till någon som en del i en form av rollspel. Olydig är inte verkligheten.
    Hos oss kan jag vara "olydig" så tillvida att jag har vissa bestämda regler att hålla mig till och brott mot dessa är väl att betrakta som olydnad. Min man vill också att jag ska uppföra mig på ett viss vis, och om jag misslyckas med detta avsiktligt eller oavsiktligt får det konsekvenser, beroende på grad av "olydnad".

Kan tyckas jobbigt och omständigt med regler kanske, men jag tycker tvärtom, reglerna hjälper mig att strukturera mitt liv och underlättar för mig att behaga min man. Jag behöver ju inte gissa vad han önskar från mig.
  • Anonym (harmony)
    MsMagnolia skrev 2012-06-27 00:33:57 följande:
    Fick "smisk" ikväll igen! Fyra kvällar på sex dagar. Vi är inne i en BRA period! :)
    Grattis! (-eller vad man ska säga!) Drömmer

Min man har den senast tiden fått en underbart skön telefonröst som ger mig pirr i hela kroppen!
    Oj vad det finns mycket jag behöver ringa och fråga om! ;)
Svar på tråden Smisk