Hur förvarar ni choklad/kolasås?
Var förvarar ni er choklad/kolasås? Blir galen på att den alltid är helt omöjligt att få ut den uf förpackningen(tuben) efter att den stått i kylen. kan man ha den ute? Menar vanlig sås på tub, ohoj alltså=)
Var förvarar ni er choklad/kolasås? Blir galen på att den alltid är helt omöjligt att få ut den uf förpackningen(tuben) efter att den stått i kylen. kan man ha den ute? Menar vanlig sås på tub, ohoj alltså=)
Har den alltid i skafferiet, en ledtråd är ju hur affärerna förvarar den...
Har den också i skafferiet
Den ska förvaras kallt efter man öppnat den, står på förpackningen. Precis som tex sylt, har ni inte det i kylskåp efter ni öppnat heller för i affären oöppnad står den ju på vanlig hylla. Ställ fram chokladsåsen 10 min innan du ska använda den så är det inget problem.
Hm, jag ser att ni menar färdigköpt sås, men varför köpa när det är så enkelt och billigt att göra och man då själv bestämmer över ingredienserna = inga onödiga tillsatser, samt hur lös eller fast man vill ha den?
Det som blir över har vi i en liten tupperwarekanna i kylskåpet. Det går oftast att hälla ur, om inte så kan man röra i lite vätska, eller så tar man ner skeden, tar en klick och använder till chokladmjölk.
I skafferiet
Som konserveringsmedelsallergiker så kan jag konstatera att nog inte mycket biter på Ohoj oavsett om den förvaras i skafferi, det är nåt av det jävligaste av allt för mig om jag får i mig den.
Fördelen är att hemlagad chokladsås á la Vita haren är godare, när man orkar göra den.
annesmat.blogspot.com/2007/02/vita-harens-chokladss.html