• Von Ellsen

Hur förvarar ni choklad/kolasås?

Var förvarar ni er choklad/kolasås? Blir galen på att den alltid är helt omöjligt att få ut den uf förpackningen(tuben) efter att den stått i kylen. kan man ha den ute? Menar vanlig sås på tub, ohoj alltså=)

• Svar på tråden Hur förvarar ni choklad/kolasås?
  • TwistedSister

Den ska förvaras kallt efter man öppnat den, står på förpackningen. Precis som tex sylt, har ni inte det i kylskåp efter ni öppnat heller för i affären oöppnad står den ju på vanlig hylla. Ställ fram chokladsåsen 10 min innan du ska använda den så är det inget problem.

• MBert

Hm, jag ser att ni menar färdigköpt sås, men varför köpa när det är så enkelt och billigt att göra och man då själv bestämmer över ingredienserna = inga onödiga tillsatser, samt hur lös eller fast man vill ha den?
    Det som blir över har vi i en liten tupperwarekanna i kylskåpet. Det går oftast att hälla ur, om inte så kan man röra i lite vätska, eller så tar man ner skeden, tar en klick och använder till chokladmjölk.

• Shaun the sheep
    MBert skrev 2010-01-04 17:31:24 följande:
    Hm, jag ser att ni menar färdigköpt sås, men varför köpa när det är så enkelt och billigt att göra och man då själv bestämmer över ingredienserna = inga onödiga tillsatser, samt hur lös eller fast man vill ha den?Det som blir över har vi i en liten tupperwarekanna i kylskåpet. Det går oftast att hälla ur, om inte så kan man röra i lite vätska, eller så tar man ner skeden, tar en klick och använder till chokladmjölk.
    Ibland är Ohojs färdiga godare
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ord blind

I skafferiet

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Themis

Som konserveringsmedelsallergiker så kan jag konstatera att nog inte mycket biter på Ohoj oavsett om den förvaras i skafferi, det är nåt av det jävligaste av allt för mig om jag får i mig den.

Fördelen är att hemlagad chokladsås á la Vita haren är godare, när man orkar göra den.

annesmat.blogspot.com/2007/02/vita-harens-chokladss.html

Svar på tråden Hur förvarar ni choklad/kolasås?