• Anonym (förnedrad)

jag har blivit sviken men älskar min man ändå

Min man har berättat att han varit otrogen några gånger i höst. Jag är så otroligt ledsen. Jag älskar honom mest av allt i hela världen och han vill komma tillbaka till mig. jag är så himla ledsen och vill ha råd o hjälp av andra i denns situation. Låter blåögt men jag tror verkligen inte han kommer göra om det. Vi har varit gifta i 10 år och alltid älskat varandra otroligt mkt. Men så kom denna mörka höst när vi inte har sett varandra, jag har bara skrikit undvikit o gnällt på honom. Vi har småbarn som gjort vår situation ganska svår samt att vi hat heltidsjobb som hela tiden går om varandra. han har uppvaktat mig och visat mig kärlek o jag har bara vänt ryggen till och erkänner att jag tänkt tanken på skilsmässa för att jag varit pressad av andra familjesjäl. men nu när man står här så inser jag att jag älskar honom så otroligt mkt o han mig. Min värld raserar.
  • Svar på tråden jag har blivit sviken men älskar min man ändå
  • rlevitte

Starkt blandade känslor, ser jag, och kan jag förstå.

Men ni verkar ju vilja komma tillbaka till varandra båda två.
    Prata med varandra om det som varit, det är nyttigt även om det är jobbigt.  Och glöm inte kärleken...
    Fast mest får jag intrycket att du behöver bli omhållen medan din värld raserar.  Det kanske han kan, men det beror nog på om du tillåter det.  *håller vänskapligt om*
    Mvh,
    Richard
  • Anonym (samma sits)

Min sambo var otrogen mot mig när vi precis fått barn. Vi hade verkligen kämpat igenom grav. och allt var skit mellan oss! Han gjorde ett snesteg och trodde gräste var grönare på andra sidan. Men han ångra sig djupt efteråt. Jag flyttade ifrån honom. Jag kände mig så sviken och jag verkligen hatade honom! Men med tiden försvann all ilska och hat, och genom ett mirakel hittade vi tillbaka till varandra. Idag är det här 2 år sedan, och vi bor ihop igen och är lyckligare än någonsin! Men jag behövde komma ifrån honom och hitta mig själv först innan vi kunde börja bygga upp våran relation igen! Idag litar jag på honom till 99% mer kan jag inte än. Alltid finns det en liten oro att han kan göra det igen! En del säger en gång otrogen alltid otrogen! Men jag har valt och chansa och tro på oss. Och man måste vara väldigt stark för att orka gå vidare. Tjat och ältande fungerar inte i längden. Lycka till!

• viseversa

Ja fast det är ändå inte ditt fel att han inte kunde hålla kuken i byxorna. Spelar ingen roll om du har gnällt han ska lik förbannat inte vara otrogen. Låter nästan som du vill få det till ditt fel att han är ett....

En gång otrogen alltid otrogen.  Men det är ju vad jag tycker. Lämnade mitt ex på en gång av samma anledning och skulle lämna min nuvarnade sambo lika snabbt om han var otrogen mot mig.
    Tycker mao att otrohet är vidrigt oavsätt anledning. Man kan göra slut INNAN man knullar andra. Eller om man har problem kan man prata om det innan det händer något med andra.
    Fast jag kanske är konstig som känner så. Anser att är man otrogen så kan man inte älska sin partner. Man kan inte älska någon man väljer att gå bakom ryggen på och svika så oerhört som en otrohet innebär.
     Det visar ju bara att knullet är viktigare än partnern och man väljer att riskera allt man har för någon annan. Är det kärlek? Jag tycker inte det. 
    OM det nu inte är så att man har kommit överens om ett öppet föhållande och båda är med på det hela. Då är det en annan sak.Men jag antar att du inte var med på hans affärer!
  • Aleida

Ja, det låter lite blåögt. Vad är det för kvinnor han träffat och i vilka situationer?
    Personligen tror jag att det är skillnad om det är en okänd tjej på krogen, eller om det är en gammal förälskelse som kommer in i bilden. Av egen erfarenhet säger jag att NEJ- det går inte att gå tillbaka om det är känslor inblandade.
    Om det är en fyllegrej så är det lättare.
    Om du är beredd att förlåta honom för det som hänt - fine! Men se till att du gör det av rätt anledning, inte att du inte vill låta den andra kvinnan "vinna" eller att du är rädd att vara ensam.
    Otrohet förekommer inte utan anledning och jag hoppas att ni tillsammans tar hjälp utifrån för att reda ut vad det var som orsakade det. Du ska inte ta på dig skulden för vad som hänt, att man bråkat är inte skäl nog att vara otrogen!

• rohan

TS ni får nog söka hjälp en person som varit otrogen och vill fortsätta sitt förhållande måste våga erkänna sveket för sig själv och vad detta egentligen betyder om honom själv som person med förmåga till att värdesätta dig utan att sunka ned situationen för dig.

• Anonym (delvis samma)

Jag hoppas och tror att det ska gå, och vet att allt inte är svart eller vitt. Min man var otrogen vid ett tillfälle när jag var höggravid med vårt andra barn, sen fortsatte de delvis att ha kontakt (ett uppbrott direkt efter, men det återupptogs) efter några månader. Jag snubblade över ett sms och historien uppdagades, det är jag nu glad över för annars hade historien bakom aldrig kommit fram och vi hade aldrig haft en chans. Min man var deprimerad, hade gått in i väggen efter tuffa småbarnsår, stor omställning att bli förälder, hemskt ansträngande arbetssituation och renovering hemma. Han hade helt tappat kontakt med känslolivet och trodde helt allvarligt att han inte hade några känslor för varken mig eller barnen, allt var bara svart. Så levde han under ganska lång tid, och vi hade för mycket runt omkring oss för att inse.

När otroheten uppdagades kunde vi börja nysta, och vad som skulle bli en separation och skilsmässa blev istället medicinering och familjeterapi. Nu ca 1,5 år senare är jag gravid igen. Lite rädd fortfarande, men på många sätt fungerar vi så mycket bättre tillsammans nu än på länge. Och, jag älskar honom. Han är den jag har valt, far till mina barn, det betyder väldigt mycket för mig. Han har jobbat mycket med sig själv och kämpar mycket här hemma för att bevisa att han är "här". Jag tror det går...

• Anonym (cesse)

sura kärringar och gnälliga gubbar,kan få vem som helst sugen på andra.

• Anonym (ja men)

ja men bli sugen på ngn annan men lämna din partner först !!!! helt sjukt tankesätt

• Aleida

Den här mannen har ju faktiskt inte bara varit sugen på någon annan faktiskt förverkligat det.

• Anonym (förnedrad)

Tack för hjälp o tips. Just nu har jag påbörjat min arga period.... Det är väl något jag måste gå igenom- det e klart jag var vansinnig när jag fick reda på detta men nu har det liksom legat o grott lite o man funderar o funderar o ältar fram o tillbaka. Så.... nu e jag arg igen och vill liksom bara straffa honom! Han tror jag mår bättre av att behålla alla skällsord för mig själv.... äh, nä för då gör de ju ingen nytta! Vill bara gå o lägga mig o vakna upp o allt e som vanligt. Ni som varit med om det innan, hur förtränger man?

Svar på tråden jag har blivit sviken men älskar min man ändå