• Rastafairy

hemm 2 v med 3 årign och 1,5 åring -blir tokig!

Visst är det underbart att få spendera dagarna med sina barn utan jäkt och så men jag tycker de är svårt.

3 åringen tjatar tjatar tjatat trotsar och 1,5 åringen tultar på. Drar storasyster i håret och slänger saker i toaletten och klättrar på allt. Hela tiden från uppstigning 6.30 till läggdax 18.30
    De är sån intentitet att jag håller på o förlorar förståndet till o från. Vi är två föreldrar hemma också.
    En minut för sig själv på balkongen med en cigarett är också omöjligt för då står bägge på fönsterbrädan och bankar på fönsterrutan så den skallrar.

Storasyster klättrar på diskbänkar och rotar i överskåpen blir helt galen om hon inte får som hon vill. (vilket hon såklart inte får om de är nått som vi bestämt) men de blir fight efter fight o man blir så trött.

Mitt i allt detta skäller och gnäller hunden som är inne i nån efterlöpsperiod av hormoner.

Hur ska vi få lite lugnare dagar?
    Hade det inte vart så kallt hade jag provat att vara ute med dem i flera timmar så de håller sig lugna inne sedan.

• Svar på tråden hemm 2 v med 3 årign och 1,5 åring -blir tokig!
  • Empan81

Hitta på saker. Klä på er varmt o gå ut en stund, eller åk till busfabriken eller nåt liknande. Gör saker.

• Rastafairy
    Empan81 skrev 2010-01-04 10:27:17 följande:
    Hitta på saker. Klä på er varmt o gå ut en stund, eller åk till busfabriken eller nåt liknande. Gör saker.
    svårt när vi bor i en liten stad annars hade vi bott på ett såntdär lekställe haha..vi har inte körkort än heller nån av oss så be är svårt att ta sig i väg..

vi har aldrig vart på nått lekland eller på badhuset med dem.
    Sambon andser de är för små?
  • Empan81

Badhuset är de definitivt inte för små för. Men gör bara lite varm choklad o fika ute, bryt innemönstret för en dag, behöver inte vara länge. O gå ut, kanske får dem att springa av sig lite =)

• idacathrine

Hitta på saker! Barn behöver ju stimulans. Min 2 åring kan inte bara sitta hemma en hel dag då klättrar hon på väggarna. Badhus som Empan föreslog är ju skoj.
    Klä på er varma kläder och gå ut och lek i snön.

• Rastafairy

skönt o höra de inte är för små för sådant men sambon är så oengagerad så de känns tråkigt. Jag kan inte ha koll på två småbarn samtidigt ute..eller jo korta stunder åt gången men de blir panik om treåringen inte vill gå in och lillan börjar gråta. Jag blir liksom galet stressad.

• UpsyDaisy

De är inte för små för badhuset. Tog min dotter dit idag på förmiddagen och hon älskade det. Somnade som en stock sen när vi kom hem ;)

Hon fyller snart 3 förresten

Biblioteket är ett annat förslag. De har ibland en lekhörna för barn.

• Rastafairy
    UpsyDaisy skrev 2010-01-04 14:57:42 följande:
    De är inte för små för badhuset. Tog min dotter dit idag på förmiddagen och hon älskade det. Somnade som en stock sen när vi kom hem ;) Hon fyller snart 3 förresten Biblioteket är ett annat förslag. De har ibland en lekhörna för barn.
    där stannar de i 3 minuter o så river 1,5 åringen ner alla böcker...:-P
  • Hemmaföräldern
    Rastafairy skrev 2010-01-04 10:25:59 följande:
    Visst är det underbart att få spendera dagarna med sina barn utan jäkt och så men jag tycker de är svårt.3 åringen tjatar tjatar tjatat trotsar och 1,5 åringen tultar på. Drar storasyster i håret och slänger saker i toaletten och klättrar på allt. Hela tiden från uppstigning 6.30 till läggdax 18.30De är sån intentitet att jag håller på o förlorar förståndet till o från. Vi är två föreldrar hemma också.En minut för sig själv på balkongen med en cigarett är också omöjligt för då står bägge på fönsterbrädan och bankar på fönsterrutan så den skallrar.Storasyster klättrar på diskbänkar och rotar i överskåpen blir helt galen om hon inte får som hon vill. (vilket hon såklart inte får om de är nått som vi bestämt) men de blir fight efter fight o man blir så trött.Mitt i allt detta skäller och gnäller hunden som är inne i nån efterlöpsperiod av hormoner. Hur ska vi få lite lugnare dagar?Hade det inte vart så kallt hade jag provat att vara ute med dem i flera timmar så de håller sig lugna inne sedan.
    Jag hänger inte riktigt med. Är du hemmaförälder på riktigt eller bara hemma med barnen under två veckor? Det är ganska stor skillnad :) Vill du ha råd om hur du lägger upp din hemmatillvaro eller bara överlever när du har dina dagisbarn hemma :)
  • Rastafairy

jag vill veta hur ja ska överleva till nästa vecka då iaf stora tjejen ska börja sitt efterlängtade dagis i gen..lilla tjejen ska vi inskola igen och hon får gå några timmar om dagen. hon har inte trivits tidigare men vi ska göra ett nytt försök.

• Love74

Jag tror det är lättare att klara av dagen om man har ett schema på vad man ska göra, inklusive måltider och sovtider(om de fortfarande vilar på dagen), precis som de har på dagis. Aktivera dem med att måla, bygga lego, leka med dockor, läsa böcker, baka, pussla, gå till lekplatsen, gå på promenad, hälsa på era föräldrar, kompisar, åk till badhus eller gå på andra aktiviteter utanför hemmet så slipper de klättra på väggarna. Lycka till!

♥ Felix 051105 ♥ ♥ BF 100321 ♥
Svar på tråden hemm 2 v med 3 årign och 1,5 åring -blir tokig!