Inlägg från: LadyViolette |Visa alla inlägg
  • LadyViolette

Här hittar du städmotivationen

Åh måste också städa! 

Bädda sängar
    Köra en diskmaskin
    Gå ut med soppor
    Dammsuga
    Städa upp skor i hallen
    Städa toaletten
    Rensa post

• LadyViolette
    Wilowa skrev 2013-10-04 14:13:42 följande:
    Nej jag är inte klar. Jag har satt mina barn på att städa.

Barnarbete är bra ibland  
  • LadyViolette
    Bädda sängar
    Köra en diskmaskin
    Gå ut med soppor 
    Dammsuga
    Städa upp skor i hallen
    Städa toaletten 
    Rensa post 
    Städa leksaker

Kommit en bit på vägen iaf, synd att det finns så mycket roligare saker att göra än att städa
  • LadyViolette
    Wilowa skrev 2013-10-04 16:20:46 följande:
    Vilken otur, kompisen skulle bort. Nu dammsuger sonen.
    Fusk! Hur får du honom att hjälpa till? Mina bara tittar som ufon och låtsas vandra runt  och göra något vettigt när jag nämner städa.. :-S
  • LadyViolette
    Wilowa skrev 2013-10-04 19:30:09 följande:
    Väluppfostrade! Nej jag gör som jag beskrev i inlägg 1771, men sedan vet de att de måste hjälpa till för att jag ska orka köra dem på alla träningar som de har...speciellt nu när jag är sjukskriven.
    Såg att du har äldre barn är mig, jag som har lite höga krav på 3 barn under 6 år kanske Oskyldig
  • LadyViolette
    Wilowa skrev 2013-10-04 22:04:44 följande:

Ja kräver du att de ska göra det som mina som är sex år äldre än dina, så har du lite höga krav på dem.
    När ska man annars lära sig??  

Förstår mig inte på det här, städade i fredags och idag ser det ut som en krigszon igen Hur ofta städar ni??

Måste:

Städa köket
    dammsuga
    plocka leksaker (Idag igen?!)
    Diska
    Bädda 
    Vika kläder

Men har baka chokladbollar iaf, så har min belöning klar  
  • LadyViolette
    Wilowa skrev 2013-10-07 13:10:55 följande:

Träna dem gärna men ha lite lägre krav. Min tolvåring klarar att städa toaletterna själv, men min nioåring måste ha hjälp. Nån gång då och då städar jag dem riktigt ordentligt med Javex (ett bra rengörningsmedel).

Plocka kan man göra till döddagarna, men dammar och så gör jag max en gång i veckan, oftast varannan.     
    Haha, läste lite snabbt och fick det till att du städade ungarna med javex  

Har inte så höga krav egentligen, men tycker att man borde kunna plocka undan leksaker i sitt eget rum när man är snart 6 år... :-S 
Svar på tråden Här hittar du städmotivationen