-
-
Svar på tråden Här hittar du städmotivationen
-
Dax att damma av den här tråden igen!
Idag ska jag
Ta ut disk och fylla diskmaskinen
Packa upp väskor
Vika kläder
Stryka kläder
Lägga in rena kläder
Ta ut smutstvätten
Plocka undan från vardagsrumsbordet
Torka av borden
Skura toaletten
Skura handfatet
Skura badkaret
Lägga iordning dotterns leksaker
Dammsuga
Tvätta golvet
Torka av spisen
Torka av diskbänken
Sätta igång en maskin tvätt
Tömma diskmaskinen
Hänga upp tvätten
Pust! Får väl se om allt hinns med idag.. -
Åh, vad bra jag behöver också sätta igång med en massa när småttingrna ätit..!Anni Me skrev 2013-07-14 12:43:37 följande:Dax att damma av den här tråden igen!
Idag ska jag
Ta ut disk och fylla diskmaskinen
Packa upp väskor
Vika kläder
Stryka kläder
Lägga in rena kläder
Ta ut smutstvätten
Plocka undan från vardagsrumsbordet
Torka av borden
Skura toaletten
Skura handfatet
Skura badkaret
Lägga iordning dotterns leksaker
Dammsuga
Tvätta golvet
Torka av spisen
Torka av diskbänken
Sätta igång en maskin tvätt
Tömma diskmaskinen
Hänga upp tvätten
Pust! Får väl se om allt hinns med idag..
Då ska jag:
Plocka ihop i köket
Hänga undan ren tvätt
Plocka i vardagsrum, hall osv
-
FruSen skrev 2013-07-14 16:01:41 följande:Åh, vad bra jag behöver också sätta igång med en massa när småttingrna ätit..!
Då ska jag:
Plocka ihop i köket
Hänga undan ren tvätt
Plocka i vardagsrum, hall osv
Har du fått dina små nu? Grattis! -
Åh, jaWilowa skrev 2013-07-14 16:12:49 följande:
Har du fått dina små nu? Grattis!
De är hel 3 månader!
Vattnet gick i v 33+4 så det blev akutsnitt då båda låg i säte. Vi fick ligga kvar på neo i 3 veckor men allt har gått kanonbra!
Två tjejer blev det så nu är maken i rejält underläge med tre döttrar och en fru!
Men kan meddela att hemmet är ett ständigt kaos, herregud, man hinner ingenting!
Extra jobbigt blir det när de går omlott, tex en sover, den andra skriker och när den äntligen lugnat sig och somnat då vaknar den andra och så håller vi på en hel dag... Och däremellan ska man ha tid för äldsta dottern också
Har många gånger önskat att jag kunde klona mig! Nu har maken äntligen semester så då kanske man kan få lite avlastning
-
Följer denna! Pepp!
Imorn ska jag städa, ska skriva listan då ;) -
Så fina!FruSen skrev 2013-07-14 16:28:54 följande:Åh, ja
De är hel 3 månader!
Vattnet gick i v 33+4 så det blev akutsnitt då båda låg i säte. Vi fick ligga kvar på neo i 3 veckor men allt har gått kanonbra!
Två tjejer blev det så nu är maken i rejält underläge med tre döttrar och en fru!
Men kan meddela att hemmet är ett ständigt kaos, herregud, man hinner ingenting!
Extra jobbigt blir det när de går omlott, tex en sover, den andra skriker och när den äntligen lugnat sig och somnat då vaknar den andra och så håller vi på en hel dag... Och däremellan ska man ha tid för äldsta dottern också
Har många gånger önskat att jag kunde klona mig! Nu har maken äntligen semester så då kanske man kan få lite avlastning
Grattis än en gång!
Ja du, jag kan förstå om du har fullt upp.
Jag insåg förra veckan att vi har det på jobbet med. Vi fick äntligen möjlighet att greja på avdelningen utan barn och det resulterade i två billass till tippen med gammal skit som stoppats undan i våra förråd.Ja jag var mållös.
Bättre städning har jag nog aldrig gjort.
Sedan hann vi måla om ett rum med och jag ska måla några fondväggar imorgon. Så underbart skönt att ha det gjort och jag är så glad över att jag jobbade förra veckan! Detta kommer vi ha nytta av i flera år...ja just ja, jag har äntligen fått fast anställning nu.
-
Åh, underbart! Grattis!!!!Wilowa skrev 2013-07-14 16:37:24 följande:Så fina!
Grattis än en gång!
Ja du, jag kan förstå om du har fullt upp.
Jag insåg förra veckan att vi har det på jobbet med. Vi fick äntligen möjlighet att greja på avdelningen utan barn och det resulterade i två billass till tippen med gammal skit som stoppats undan i våra förråd.Ja jag var mållös.
Bättre städning har jag nog aldrig gjort.
Sedan hann vi måla om ett rum med och jag ska måla några fondväggar imorgon. Så underbart skönt att ha det gjort och jag är så glad över att jag jobbade förra veckan! Detta kommer vi ha nytta av i flera år...ja just ja, jag har äntligen fått fast anställning nu.
-
Tack!FruSen skrev 2013-07-14 17:06:12 följande:Åh, underbart! Grattis!!!!
Blir nästan sugen på att lägga upp en lista...men troligtvis så stananr det på att vara sugen.Jag är så sliten idag, antar att jag tagit semester även om det inte är så i praktiken än.
-
Plocka ihop i köket
Hänga undan ren tvätt (den hänger så bra där den hänger)
Plocka i vardagsrum, hall osv -
Jag ska ge er ett tips som funkar väldigt bra här hemma. Jag har köpt en glastavla på IKEA som det går att skriva på med whiteboardpennor och på den skriver jag numera mina listor. Mina barn (9 och 12 år) har ett poängsystem och på tavlan skriver jag även vad varje syssla är värd för dem om de gör det. Först fick de byta ut poängen mot speltid, men då det inte fungerar längre så samlar de numera till nåt som de vill göra. Nu t ex så samlar de till ett besök till badhuset...ett perfekt sätt att få barnen att hjälpa till. Sonen städar till och med toaletterna frivilligt eftersom de ger mest poäng.