• Wilowa

Här hittar du städmotivationen

Tråden för oss som behöver sällskap och listor för att få något gjort hemma.

Ni som är nya, ni kan inte ana hur en lista och lite sällskap kan sätta fart på städmotivationen! Häng på så gör vi under verk i våra hem!

Städradion:
    knradio.se  (här kan det mest oväntade dyka upp, speciellt på önsketimmarna vardagar 10-14 )
  • Svar på tråden Här hittar du städmotivationen
  • Anni Me

Dax att damma av den här tråden igen!
    Idag ska jag

Ta ut disk och fylla diskmaskinen
    Packa upp väskor
    Vika kläder
    Stryka kläder
    Lägga in rena kläder
    Ta ut smutstvätten
    Plocka undan från vardagsrumsbordet
    Torka av borden
    Skura toaletten
    Skura handfatet
    Skura badkaret
    Lägga iordning dotterns leksaker
    Dammsuga
    Tvätta golvet
    Torka av spisen
    Torka av diskbänken
    Sätta igång en maskin tvätt
    Tömma diskmaskinen
    Hänga upp tvätten

Pust! Får väl se om allt hinns med idag..

• FruSen
    Anni Me skrev 2013-07-14 12:43:37 följande:
    Dax att damma av den här tråden igen!
    Idag ska jag

Ta ut disk och fylla diskmaskinen
    Packa upp väskor
    Vika kläder
    Stryka kläder
    Lägga in rena kläder
    Ta ut smutstvätten
    Plocka undan från vardagsrumsbordet
    Torka av borden
    Skura toaletten
    Skura handfatet
    Skura badkaret
    Lägga iordning dotterns leksaker
    Dammsuga
    Tvätta golvet
    Torka av spisen
    Torka av diskbänken
    Sätta igång en maskin tvätt
    Tömma diskmaskinen
    Hänga upp tvätten

Pust! Får väl se om allt hinns med idag..
    Åh, vad bra jag behöver också sätta igång med en massa när småttingrna ätit..! 
    Då ska jag:
    Plocka ihop i köket
    Hänga undan ren tvätt 
    Plocka i vardagsrum, hall osv

• Wilowa
    FruSen skrev 2013-07-14 16:01:41 följande:
    Åh, vad bra jag behöver också sätta igång med en massa när småttingrna ätit..! 
    Då ska jag:
    Plocka ihop i köket
    Hänga undan ren tvätt 

Har du fått dina små nu? Grattis! Solig
  • FruSen
    Wilowa skrev 2013-07-14 16:12:49 följande:

Har du fått dina små nu? Grattis! Solig
    Åh, ja Solig 
    De är hel 3 månader!
    Vattnet gick i v 33+4 så det blev akutsnitt då båda låg i säte. Vi fick ligga kvar på neo i 3 veckor men allt har gått kanonbra! 
    Två tjejer blev det så nu är maken i rejält underläge med tre döttrar och en fru!

Men kan meddela att hemmet är ett ständigt kaos, herregud, man hinner ingenting! 
    Extra jobbigt blir det när de går omlott, tex en sover, den andra skriker och när den äntligen lugnat sig och somnat då vaknar den andra och så håller vi på en hel dag... Och däremellan ska man ha tid för äldsta dottern också Tungan ute
    Har många gånger önskat att jag kunde klona mig! Nu har maken äntligen semester så då kanske man kan få lite avlastning

• Wilowa
    FruSen skrev 2013-07-14 16:28:54 följande:
    Åh, ja Solig 
    De är hel 3 månader!
    Vattnet gick i v 33+4 så det blev akutsnitt då båda låg i säte. Vi fick ligga kvar på neo i 3 veckor men allt har gått kanonbra! 
    Två tjejer blev det så nu är maken i rejält underläge med tre döttrar och en fru!

Men kan meddela att hemmet är ett ständigt kaos, herregud, man hinner ingenting! 
    Extra jobbigt blir det när de går omlott, tex en sover, den andra skriker och när den äntligen lugnat sig och somnat då vaknar den andra och så håller vi på en hel dag... Och däremellan ska man ha tid för äldsta dottern också Tungan ute
    Har många gånger önskat att jag kunde klona mig! Nu har maken äntligen semester så då kanske man kan få lite avlastning

Så fina! Grattis än en gång!

Ja du, jag kan förstå om du har fullt upp.

Jag insåg förra veckan att vi har det på jobbet med. Vi fick äntligen möjlighet att greja på avdelningen utan barn och det resulterade i två billass till tippen med gammal skit som stoppats undan i våra förråd. Ja jag var mållös. Bättre städning har jag nog aldrig gjort. Sedan hann vi måla om ett rum med och jag ska måla några fondväggar imorgon. Så underbart skönt att ha det gjort och jag är så glad över att jag jobbade förra veckan! Detta kommer vi ha nytta av i flera år...ja just ja, jag har äntligen fått fast anställning nu.
  • FruSen
    Wilowa skrev 2013-07-14 16:37:24 följande:
    Så fina! Grattis än en gång!

Ja du, jag kan förstå om du har fullt upp.

Jag insåg förra veckan att vi har det på jobbet med. Vi fick äntligen möjlighet att greja på avdelningen utan barn och det resulterade i två billass till tippen med gammal skit som stoppats undan i våra förråd. Ja jag var mållös. Bättre städning har jag nog aldrig gjort. Sedan hann vi måla om ett rum med och jag ska måla några fondväggar imorgon. Så underbart skönt att ha det gjort och jag är så glad över att jag jobbade förra veckan! Detta kommer vi ha nytta av i flera år...ja just ja, jag har äntligen fått fast anställning nu.
    Åh, underbart! Grattis!!!! 
    Skrattande 
  • Wilowa
    FruSen skrev 2013-07-14 17:06:12 följande:
    Åh, underbart! Grattis!!!! 
    Skrattande 
    Tack!

Blir nästan sugen på att lägga upp en lista...men troligtvis så stananr det på att vara sugen. Jag är så sliten idag, antar att jag tagit semester även om det inte är så i praktiken än.

• FruSen
    Plocka ihop i köket
    Hänga undan ren tvätt (den hänger så bra där den hänger)
  • Wilowa

Jag ska ge er ett tips som funkar väldigt bra här hemma. Jag har köpt en glastavla på IKEA som det går att skriva på med whiteboardpennor och på den skriver jag numera mina listor. Mina barn (9 och 12 år) har ett poängsystem och på tavlan skriver jag även vad varje syssla är värd för dem om de gör det. Först fick de byta ut poängen mot speltid, men då det inte fungerar längre så samlar de numera till nåt som de vill göra. Nu t ex så samlar de till ett besök till badhuset...ett perfekt sätt att få barnen att hjälpa till. Sonen städar till och med toaletterna frivilligt eftersom de ger mest poäng.

Svar på tråden Här hittar du städmotivationen