Tips på boende, koh samui / koh phangan?
Hej!
I maj-juni åker vi till Thailand med vår 2-åring och 3-månaders bebis. Vi hade tänkt åka till Koh Phangan och Koh Samui. Någon som har tips på bra "barnvänligt" boende på de öarna?
Hej!
I maj-juni åker vi till Thailand med vår 2-åring och 3-månaders bebis. Vi hade tänkt åka till Koh Phangan och Koh Samui. Någon som har tips på bra "barnvänligt" boende på de öarna?
På Koh Samui skulle jag rekomendera en strand som heter Choeng Moon, jättefint! Vi bodde på ett toppenhotell - White House. Ganska dyrt under högsäsong men när ni åker på sommaren kan man göra riktigt bra pris på plats.
Koh Phangan är vår absoluta favorit! Har varit där två gånger och då bodde vi på nordöstra sidan av ön. På stranden Ao Thong Nai Pan Noi bodde vi på Raiwan Beach Resort & spa och på Ao Thong Nai Pan Yai hette vårat hotell Havana Resort. Helnöjda med båda ställena, kan absolut rekomenderas!
Måste ändra mitt eget svar......hotellet hette Phuwadee Resort & spa på Nai Pan Noi och inget annat!
Puffar upp tråden då det bara är 6 dagar kvar tills vi åker och jag letar fortfarande efter tips!
super bra tips som jag delat med mig av inna och det blev mycket uppskattat hotellet ligger på lite lugnare lamai beach (inte chaweng som är mycket störande kvällstid)
www.samuiseabrezzeplace.com
Bra pris, hög standard, byggt ca år 2007 super trevlig personal, ingen hiss så fråga om rum längre ner eller att ni har den på första våningen? Bo phut norra koh samui är också trevligt vid fishermens village kolla www.sawadee.com
Stort tack för tipset!! Vi åker om ett par timmar!
Snacka om resfeber!