• mulle08

Vilken dag ska man räkna som dag 1 i cykeln för att börja med pergotime?

Jag ska nu påbörja min andra kur med pergotime (fick ÄL av första men tyvärr ingen graviditet) och till skillnad från förra gången så kom mensen igång under natten. Vilket ska man räkna som dag 1 då? Igår då jag hade flytningar och små blödningar, eller idag då den är igång ordentligt? Någon som vet?

Jag undrar också om någon vet om ÄL brukar infinna sig på samma dag i alla kurer? Förra kuren hade jag ÄL dag 18 el 19, borde det bli samma denna gången? (utan pergotime är mina cykler hopplöst oregelbundna....)
  • Svar på tråden Vilken dag ska man räkna som dag 1 i cykeln för att börja med pergotime?
  • kattm

Jag har precis ätit färdigt min andra kur med pergo och väntar på ÄL. Förra kuren fick jag äl på dag 16, så det ska bli spännande och se om det blir samma den här gången. I så fall har jag ÄL på lördag. Min mens var väldigt sparsam nu efter första pergokuren, så jag började min andra kur på mensdag 4, och då hade jag bara lite flytningar.

Svar på tråden Vilken dag ska man räkna som dag 1 i cykeln för att börja med pergotime?