• Anonym (TS)

Gå ner 25-30 kg på tre månader

Är det möjligt att gå ner 25-30 kg på tre månader om man använder VLCD-dieter som nutrilett, naturdiet och liknande?

Jag har som mål att gå ner så mycket och startade min kur 1 januari, har någon här lyckats gå ner så mycket på så kort tid?

• Svar på tråden Gå ner 25-30 kg på tre månader
  • puuhmage
    det är inte bra  o gå ner så fort o inte snyggt för då hänger inte skinet med osv.....o så går du upp dubbelt typ när du äter normalt osv
  • pussgurkan86

jag har tänkt att gå ner 30 kg men på 6-7 månader, vill gå ner 4-5 kg imånaden vilket är rimligt.

jag ska köra på proteinshake, äta nyttigt och träna. innan när jag tränade så lyckades jag gå ner 15 kg på 3 månader vilket är bra.

• Nataliesliv

Det är säkert möjligt om du bara dricker vatten i 3 månader. Men det är inte hälsosamt, och huden kommer som tidigare talare att hänga. Ät NYTTIGT och TRÄNA! "Fasta" med Nutrilett i 3-4 veckor först om du vill komma in i tänket. Men se till att börja äta NYTTIG mat (grönsaker, frukt, protein, långsammakolhydrater).

25-30 kg låter extremt mycket på så kort tid, men sen beror det också på hur stor du är nu.

Lycka till!

• Anonym (fin änddå.)

Jag vill nog påstå att detär rena vansinnet att ens tänka tanken! Om man svälter kroppen med ett få antal kcl. om dagen, så man inte ens har till den basala omsättningen, då går kroppen i offensiv, och skruvar ner ämnesomsättningen till ett minimum. Så snart man "avbrytar" sin hysteriska kur och börjar äta igen, då får krppen en chok och man kastar sig över allt ätbart, tro mig för jag har själv gåt på den niten när jag var yngre. Det kan också vara direkkt farligt, för under svält tär systemet på allt;- när kolhydraterna är slut, tärs det på proteinerna och så fettet så klart, och så musklarna. Mensen kan försvinna osv. Tror du skall läsa lite om ämnet i stället.

Varför sååå brottom?

• Anonym (fin änddå.)
    pussgurkan86 skrev 2010-01-04 16:38:38 följande:
    jag har tänkt att gå ner 30 kg men på 6-7 månader, vill gå ner 4-5 kg imånaden vilket är rimligt. jag ska köra på proteinshake, äta nyttigt och träna. innan när jag tränade så lyckades jag gå ner 15 kg på 3 månader vilket är bra.
    Ja, kör på den modellen i stället TS. Lycka till.
  • Anonym (TS)
    puuhmage skrev 2010-01-04 16:34:39 följande:
    det är inte bra  o gå ner så fort o inte snyggt för då hänger inte skinet med osv.....o så går du upp dubbelt typ när du äter normalt osv
    Det finns många som håller vikten efter de gått ner med VLCD eller gått upp några kilo vilket är naturligt då glukoslagren fylls på när man äter riktig mat igen. Att huden kanske inte hinner med riktigt kanske stämmer men den lär komma ikapp så småningom
  • pussgurkan86
    Anonym (TS) skrev 2010-01-04 16:46:22 följande:
    Det finns många som håller vikten efter de gått ner med VLCD eller gått upp några kilo vilket är naturligt då glukoslagren fylls på när man äter riktig mat igen. Att huden kanske inte hinner med riktigt kanske stämmer men den lär komma ikapp så småningom
    men har du tänkt att byta ut alla måltider med pulver eller hur har du tänkt?
  • Anonym (TS)
    pussgurkan86 skrev 2010-01-04 16:50:02 följande:
    jag använder bara pulver och får i mig drygt 500 kalorier om dagen
  • Nataliesliv
    Anonym (TS) skrev 2010-01-04 16:54:30 följande:
    ...du måste bli trött av det. Tränar du också?
  • pussgurkan86
    Anonym (TS) skrev 2010-01-04 16:54:30 följande:
    det är helt fel metod, din kropp svälter just nu och du kommer att gå upp sen när du äter vanlig mat. när kroppen svälter så tar kroppen musklerna först så om 3 månader så har du knappt inga muskler utan bara fett.
Svar på tråden Gå ner 25-30 kg på tre månader