• Silverflingan

    Bra present till nyfödd???

    En kompis har just fått barn och jag vill självklart köpa något fint till den nyanlända. Vilken present uppskattade ni mest att få av det ni fick när ert barn var nyfött? Eller vad hade ni önskat att ni fått?

    Kanske någon smart sak som är jättebra att ha men de flesta inte har koll på som ni kan tipsa om?

    Tacksam för alla svar och tack på förhand!

  • Svar på tråden Bra present till nyfödd???
  • Sunset 79

    använder hon eller han napp så kan du ju ge namnnappar.nappar med barnets namn på,jättegullig present tycker jag.Och personlig.Du kan köpa de över internet på www.namnnappen.se

  • Lota

    Boken "Växa o upptäcka världen, om barns 7 utvecklingssprång under det första levnadsåret. Finns på bokus o adlibris. En superbok som ger en förståelse varför ens barn blir förbytt under perioder

  • Fredriks Mamma

    Lite finare kläder uppskattade jag. Typ märkeskläder. Vi fick bl a pumaskor, och sånt köper jag inte själv till sån liten...

  • ElinEriksson

    Hej! Jag tillverkar handgjorda namnsmycken och detta brukar vara en uppskattad present!

    Jag har detta som en stor hobby, eftersom detta är en hobby för mig så kan jag hålla jämförelsevis låga priser!

    Kolla gärna in min hemsida: www.handgjordasmycken.snabber.se

    Jag har färdiga modeller och tillverkar även efter kunders önskemål. på det sättet får du ett unikt smycke som ingen annan har!

  • rudbeckia

    Jag fick speldosa att hänga ovanför skötbordet och den har varit perfekt för lillkillen och han älskar den.

  • Bovis

    Vi fick väldigt mycket gosedjur, svårt att få plats med för stora mjukdjur. En rolig sparbössa eller spargris tycker jag är en bra present ist.

  • Lovely L

    Ett vin som ska lagras länge tycker jag är smart om man vill köpa något annorlunda. Så kan ju vinet ligga tills dess att barnet tar studenten eller så.

  • Sylten

    Vi fick mängder av kläder och det var uppskattat såklart! Men jag uppskattade nog gåvan till Rädda barnen som gavs i min sons namn och vi fick hemskickat ett brev där det stod att man hade skänkt pengar. Det var en väldigt fin gåva tycker jag!

  • Monster tjejen

    Denna sidan älskar jag och skall beställa en doptavla till en kollega därifrån.
    www.isaform.se

    Snygga grafiska tryck både för barn och för hemmet.

  • temlan09

    Kläder definitivt!
    Jag gillar inte prylar vilket vi fick i mängder vid dopet, tex har han 4 sparbössor och en massa annat och en ENORM hög med gosedjur.
    Men kläder är jättebra presenter, har inte köpt några bebiskläder utan först nu när han är större har vi behövt handla lite (har i o f ärvt mycket begagnat också)

  • Dagsattdeklarera

    En skön filt (Klippan gör jättefina!). Hemstickad hjälmmössa i silke. Mössan är lätt att sticka och det finns gratis beskrivningar på nätet.

  • Dagsattdeklarera
    Prickis skrev 2018-02-04 20:16:42 följande:

    Det bästa vi fick va blöjor och våtservetter!


    Vi fick frottétrasor, ikeas för typ 3 kr styck. Också väldigt användbart!
  • enanna
    Pimpinellan skrev 2018-02-04 20:19:59 följande:

    Tråden är 8 år så jag tror ts redan köpt nåt...


    Oj :D jag som brukar kolla så noga och skratta skadeglatt åt såna som skriver i gamla trådar :p

    Men vi får väl se det som en allmän tipstråd för alla som googlar samma fråga ;P
  • Dagsattdeklarera
    Pimpinellan skrev 2018-02-04 20:19:59 följande:

    Tråden är 8 år så jag tror ts redan köpt nåt...


    Ooops! Men ngn annan kanske blir hjälpt iaf...
Svar på tråden Bra present till nyfödd???