• Mejokana

Värre förlossningsrädsla ju mer fölossningen närmar sig...

Jag förstår din rädsla. Min förra förlossning slutade med ett urakut snitt då sonens hjärta inte heller orkade till slut. Det var för 16 månaders sen. Denna gång har vi begärt ett planerat snitt pga mitt och sambons rädsla för en upprepning. Så nu har vi tid den 21 januari.

Jag fick gå på 3 läkarbesök, pratat mycket med min bm och fick till slut gå till en aurora och det var superskönt. Vi behövde bara ett samtal. Jag är lika rädd för att snitta som att föda vaginalt och att det ska gå fel. Men vill inte riskera att missa en förlossning till.

Mitt råd är att gå på ett aurorasamtal till eller fler bara för att prata av dig. Det kommer att lossna. Hon ska ju leda dig

• Mejokana
    Bling skrev 2010-01-04 22:35:06 följande:
    Mejokana: Tack! Men vad otäckt det lät som du varit med om. Förstår verkligen att planerat snitt är bästa lösningen för er nu. LYCKA TILL!!!Jag hoppas på att aurorabarnmorskan kan hjälpa mig fastän jag knappt vet med vad
    När jag tänker efter så har jag fått hjälp med att slippa rädslan att något ska gå fel med en vaginal förlossning och att jag ska missa de första timmarna i detta barns liv med.

Med ett planerat snitt så finns det annat som skrämmer men det känns så mycket bättre iallafall. Jag kommer ju vara supernervös då det är dags.
  • Mejokana
    Mamisita skrev 2010-01-04 23:12:35 följande:
    Mejokana: var ni helt säker på att det var planerat snitt som gällde eller växte det fram iom samtalen? Jag vet inte hur jag ska resonera alls, känns som att välja mellan pest eller kolera...
    Med upplevelsen som jag och sambon fick under förlossningen så var snitt det ända alternativet för oss. Samtalen var mest för att läkaren måste ha ett underlag för att godkänna ett snitt.

Men väl på aurorasamtalet, så lossnade mycket från det vi gått igenom. FIck gråta ut ordentligt.
    Och att få ett ja innebär att man kan slappna av lite inför förlossningen. Visst bebben kan ju vilja komma ut innan men det får vi ta då
  • Mejokana

vårwilmer08: Vad jobbigt att du ska behöva vara så rädd! Synd att de inte kan hjälpa bättre.

Jag har haft tur som blivit mött i min rädsla... Nu bor jag i en liten stad och de som arbetar där sammarbetar bra och vet vem man är (känns det som )

Svar på tråden Värre förlossningsrädsla ju mer fölossningen närmar sig...