• anne h

HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!

HUR låser jag upp en Nokia 3120 classic som en av ungarna lyckats få på säkerhetslås/säkerhetskod på, dvs för tangenterna.. jag har inte koden, det kan vara hur många siffror som helst till den..

Letade på Nokias hemsida men fann inget..

Kan någon av er hjälpa mig?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!
  • morriis

Jag fick lämna in min. Kontaktade både operatör, de som sålde mobilen och de som gjort mobilen. Men ingen kunde. Så jag fick lämna in den på service och nollställa den

• Myten

Nokias standard är 12345, testa med den. Annars har barnen bytt koden och då är det bara att lämna in den på service.

• anne h
    Myten skrev 2010-01-04 23:05:54 följande:
    Nokias standard är 12345, testa med den. Annars har barnen bytt koden och då är det bara att lämna in den på service.
    de har bytt.. o den som de bytt till fungerar inte.

Vad kostar det att lämna in den, månntro??
  • Umbrageous

TS du kan prova att generera en mastercode för din mobil, men då måste du först ta fram IMEI numret, sitter under batteriet oftast och är skitlångt.
    http://nfader.z-host.ru/

Eller så kan du knappa in *#06#  så borde den visa ditt IMEI nummer trots lås.

Knappa sen in den koden du får när den ber om det lösenord barnen satt.

• Umbrageous

Eller så kan du testa att knappa in
    *#7370#

VARNING! Detta återställer din telefon så att all information i den försvinner, förutom det spom ligger på SIM kortet!

• anne h
    Umbrageous skrev 2010-01-06 07:57:02 följande:
    TS du kan prova att generera en mastercode för din mobil, men då måste du först ta fram IMEI numret, sitter under batteriet oftast och är skitlångt.nfader.z-host.ru/Eller så kan du knappa in *#06#  så borde den visa ditt IMEI nummer trots lås. Knappa sen in den koden du får när den ber om det lösenord barnen satt.
    tyvärr... knapplåset är på.. det enda som går att göra med tfn är att ringa 112, inget mer.
  • Pettz81

*#7370# fungerar endast på serie60 telefoner dvs inte 3120,, vart i detta avlånga land finns du?,, Uppsala?

• anne h
    Pettz81 skrev 2010-01-07 01:00:11 följande:
    *#7370# fungerar endast på serie60 telefoner dvs inte 3120,, vart i detta avlånga land finns du?,, Uppsala?
    jag? Dalarna..
    Men inget går ju att knappa in, eftersom det är knapplåset som är på.. med säkerhetskoden. *suckar*
  • Pettz81

hmm,,om du ringer till telefonen så släpper knapplåset tillfälligt och du bör kunna navigera i menyn med uppkopplat samtal,, men för att ställa om låskoden behöver du rätt kod, dilemma

• anne h
    Pettz81 skrev 2010-01-07 01:22:44 följande:
    hmm,,om du ringer till telefonen så släpper knapplåset tillfälligt och du bör kunna navigera i menyn med uppkopplat samtal,, men för att ställa om låskoden behöver du rätt kod, dilemma
    åhå.. då kan jag kolla meddelanden som kommit iaf.. va bra! Tack. Alltid en början.
    Men det vore ju bra att kunna använda tfn som vanligt igen
Svar på tråden HJÄLP! Nokia 3120 classic låst med säkerhetskod!!