Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Friid4

Mammakläder i stora storlekar

Hej.
    Vill bara tipsa er som letar efter Mammakläder i stora storlekar att gå in på H&M.
    Jag har letat o letat, och sen så gick jag in på H&M. Provade massa olika mammakläder och hittade massa byxor ! =)
    Köpte ett par jeans o ett par gröna byxor samt två amningstoppar.
    Så tro mig, dem har stora storlekar på mamma avdelningen !

Tror dem har upp till 50 på byxor.. och kläderna kostar inte mtkt =)

Ville bara dela med mig av detta.. tack och hej =D

//Frida

• Svar på tråden Mammakläder i stora storlekar
  • caby

Det är svårt att hitta mammakläder i stora storlekar .....konstigt tycker jag eftersom alla inte bara får en liten kula på magen utan sväller överallt

Själv har jag haft tur att få mycket mammakläder av släktingar och kompisar som varit storleken större under sina graviditeter.

• Isabelsmamma

va?? Tycker HM är rent ut sagt skit på stora storlekar!
    Du måste ha någon special HM bredvid dig hehe :)
    Även deras hemsida med shop är urdålig på större storlekar, både kläder och underkläder :/

• Friid4

Isabelsmamma: precis vad jag trodde.. Men gav mig attans på att gå in dit o testa... och där fanns det =) Men kanske olika vart man bor, jag var inne på H&m i Södertälje

• bibizaza

Jag tycker problemet med deras kläder är att dom bara blir bredare inte längre. Jag är stor, men jag är också 181 cm, så bara för att dom har upp till strl 50 så passar dom inte mig iallafall, vilket är tråkigt. Jag har köpt detas tunna "mjukisbyxor" i svart och grått, och dom är riktigt lång, men man vill ju gärna ha ett par jeans eller byxor när man går ut, särskilt nu i snön och kylan. Har någon andra förslag på affärer med större storlekar?

Ibrahim 051102, BF 100808 mrsmoss.bloggplatsen.se
  • hypertalk
    bibizaza skrev 2010-01-05 18:32:45 följande:
    Jag tycker problemet med deras kläder är att dom bara blir bredare inte längre. Jag är stor, men jag är också 181 cm, så bara för att dom har upp till strl 50 så passar dom inte mig iallafall, vilket är tråkigt. Jag har köpt detas tunna "mjukisbyxor" i svart och grått, och dom är riktigt lång, men man vill ju gärna ha ett par jeans eller byxor när man går ut, särskilt nu i snön och kylan. Har någon andra förslag på affärer med större storlekar?
    www.funmum.com har kläder i större storlekar (stl22 = 50/52) och du kan där välja längd på byxorna. Jag är 181 och beställde "tall" på byxor och de blev långa! Men hellre för långa än för korta.   Funmum är ganska dyra men det är snabb leverans och bra kvalitet på kläderna. Lycka till!
  • paloma84
    X-pand Mammakläder - Stockholm
    Adress: Timmermansgatan 18
  • sarsparis

När jag var gravid för 2007 var hm de enda byxorna som passade mig, även om de bara var upp till xl var de stora i storleken, har 48 i vanliga fall. Min vän som är strl s kunde inte ha hms byxor i s, de var för tok på stora. Så jag har känslan av att de gör mammakläderna lite större. Även kjolar köpte jag där, tror att man måste prova och inte bara tänka att det passar inte. Sen förstår jag att det inte är lätt att köpa byxor om man dessutom är lång, tror hm mest är breda :)

• Piga

Oj då! Läste inte hela ditt inlägg. Trodde du ville ha tips om större kläder.
    *pinsamt*

• anouk86
    bibizaza skrev 2010-01-05 18:32:45 följande:
    Det där är verkligen ett problem. Tydligen kan man inte vara både lång och bred. Själv är jag 185 och beninnerlängden min finns inte att få tag på någon stans. brukar bli att vika upp på sommaren och stoppa in på vintern. suck.
Svar på tråden Mammakläder i stora storlekar