• underverket 06

Hur löser man välling kokandet på hotelle utomlands?

Vi ska till Kanaireöarna o bor då på hotell. Funderar på hur jag ska lösa välling kokandet. Antar att det inte finns vattenkokare på rummet. Vi bor på All Inclusive Hotell. Hur har ni andra gjort? Finns det någon liten vattenkokare man kan köpa o ta med sig eller hur löser man det hela? Vår son är 1 år o dricker välling på kvällen o tidigt på morgonen.

• Svar på tråden Hur löser man välling kokandet på hotelle utomlands?
  • MissLillan

ta med en termos och ta tevatten från restaurangen eller receptionen. 

• Alexi

Det finns små vattenkokare som är till för att ha med på resa tex, köps i vanliga affärer tror jag.
    Annars finns det ju kanske mikro på rummet, kolla det med resebolaget?

• pigglet

Vi har tagit med en rese-vattenkokare, ibland tom vår vanliga...

Men allra oftast finns det på rummet. Eller är det bara om man bor i en lägenhet?
    Sist fanns både micro och vatenkokare...

• Lii1

antingen tar du med dig en vatten kokare å en termos så slipper du koka tidigt på morgonen.men viktigt är ju att den är sen varje dag.alltså termosen.eller så köper du med färdig välling som du värmer.som finns i tetra på affären.mycket smidig.jag tycker att den är lite tunnare bara.så då går de åt lite mer för att bli mätt.min uppfattning iallafall.

• Mymlan80

Köp en vattenkokare och adapter. Det finns ju vattenkokare som man kan ställa in temperaturen på (ex. 40, 60c. )
    Frågan är dock hur vattenkvaliteten är utomlands? Om man bara kan värma vattnet till ättemperatur eller om det måste kokas upp ordentligt. Alternativet kan ju vara att köpa vatten på flaska. Kolla med resebolaget.

Välkommen Liten 091203
  • pigglet

Vi använder alltid flaskvatten. Och sköljer flaskan sista vändan i det vattnet också...

• Fruochmamma
    MissLillan skrev 2010-01-04 23:36:40 följande:
    ta med en termos och ta tevatten från restaurangen eller receptionen. 
    Så gjorde vi!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Purlan

tog med vattenkokare när vi var iväg. Jätteglad att vi gjorde det så man slapp hålla på och springa till restaurangen.

• Veronica74

Kolla claes ohlsson eller biltema eller något sådant. Brukar ha billigare små varianter för resa. Om det nu inte finns på rummet alla redan. Finns det micro kan ju färdigblandade va ett alternativ. Vi hade med oss några färdigblandade och sen pulver. Första natten hade vi ju inte hunnit ut för att köpa vatten....

• Elli47

Jag köpte en liten vattenkokare på Konsum! Den var inte speciellt dyr heller. Det ingår även två muggar och ett kaffefilter. Den är kanonbra, vi har alltid med den på våra resor, dels för välling, dels för kaffe!

• Alexi

Finns det mikro kan man ju blanda som vanligt, man värmer vattnet i flaskan i mikron bara.

Veronica74 skrev 2010-01-05 09:16:39 följande:
    Kolla claes ohlsson eller biltema eller något sådant. Brukar ha billigare små varianter för resa. Om det nu inte finns på rummet alla redan. Finns det micro kan ju färdigblandade va ett alternativ. Vi hade med oss några färdigblandade och sen pulver. Första natten hade vi ju inte hunnit ut för att köpa vatten....
  • Veronica74
    Alexi skrev 2010-01-05 11:04:15 följande:
    Finns det mikro kan man ju blanda som vanligt, man värmer vattnet i flaskan i mikron bara.
    Finns ju många flaskor som absolut inte ska värmas i micron, viktigt att tänka på! Va ju en studie för ett tag sedan att när man värmer flaskan i micron kommer det loss några partiklar eller vad det nu va som inte va nyttigt för barnen.

http://www.viforaldrar.se/artiklar/2008/09/17/nytt-larm-om-nappflaskor/index.xml
  • Alexi

Jo det larmet har vi läst en hel del om och vi värmer ändå våra flaskor i mikron, diskar dem i maskin osv. Och även om man väljer att inte göra det regelbundet kan man jui absolut göra det under en semestervecka.

Veronica74 skrev 2010-01-06 09:25:09 följande:
    Finns ju många flaskor som absolut inte ska värmas i micron, viktigt att tänka på! Va ju en studie för ett tag sedan att när man värmer flaskan i micron kommer det loss några partiklar eller vad det nu va som inte va nyttigt för barnen. www.viforaldrar.se/artiklar/2008/09/17/nytt-l...
  • Trinis

Kolla med hotellet om de har vattenkokare, det hade vi på rummet när vi var på gran canaria, annars kokade vi vatten i kastrull, vi kokade köpvatten, och hade med termos, sen värmde vi vattnet i micro, som också fanns på rummet.

Jonathan min älskling
  • Funderingar

Vi har alltid kunnat få låna vattenkokare att ha på rummet på de hotell vi bott på. Mejla dem och fråga vet jag! Annars ta kokat vatten i en termos från frukostbuffén.

• Fama123

Doppvärmare. Liten och smidig att ha med sig, tar betydligt mindre plats än den minsta vattenkokare. Bara att doppa ner i vattnet och värma till lagom temp.Den kan vara lite för bred för flaskan men man kan ju värma i ett glas eller i en mugg. 

Svar på tråden Hur löser man välling kokandet på hotelle utomlands?