• Anonym (äckligt)

vita klumpar ur halsen. Luktar ILLA!!!

För ca 2 månader sen så fick jag jätte ont i halsen. Kunde knappt prata eller äta. Gjorde tester hos läkare men dom sa att det bara var en förskylning.

1 vecka efter det så gick smärtan bort men min vänstra halsmandel var fortfaranade röd och svullen. Efter ytterligare en dag så kommer det ut en vit klump, stor som ett riskorn från bakom vänstra halsmandeln. Denna klump luktade riktigt illa!!!!

Ända sedan dess så har jag fått upp vita klumpar från vänstra halsmandeln, inte högra. Det har inte gjort ont. Men jag har känt av dom. Ibland har jag fått peta bort dom med tops. Men det är inte alltid så lätt.

Idag fick jag ut en klump som var stor som 3 riskorn. Å lukten är olidlig!!!!

Vad är detta för något??!

• Svar på tråden vita klumpar ur halsen. Luktar ILLA!!!
  • Lia och bäbisen

Det är skitäckligt, jag vet! Jag får sådana ganska ofta, kan även vara utan att ha ont i halsen. Luktar bajs rent ut sagt. Jag tror det är antingen nån slags infektion eller att skit samlats?! Har faktiskt aldrig tagit reda på det...kanske skulle googla!

äckligt är också att det gärna blir gropar där en sån vit vit suttit, så mina mandlar ser helt gropiga ut!

• Dramatic Chipmunk

Jag tror att det är var. Gå till läkaren igen och kolla så att det inte är en halsböld som håller på att spricka eller nåt. Hade riktigt äckliga vita klumpar från halsen förra vintern som luktade apa!

• Anonym

Puffar tråden för jag skulle oxå vilja veta.

Har haft ngt liknande från och till men nu var det rätt länge sen som tur är.

• Shadilly

Det blir inte gropar av klumparna, utan klumparna består av hudavlagringar, rester och bakterier som samlas i hudfickor på halsmandlarna.

Det är inte farligt, men luktar bäver och sura galoscher. Om man har jätteproblem kan man operera bort halsmandlarna.

jag skriker inte. Fls teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas
  • Lia och bäbisen

Googlade på "vita klumpar i halsen" och där fanns massa svar, både från "läkaresidor" och forum. Helt ofarligt verkar det som iaf. Men blä så enorma äckligt det är !=)

• Anonym

det är mat som fastnar i halsmandlarna så att det blir som kronisk inflamation jag har själv haft det och kunde köra in fingret och plocka ut dom vita klumparna som bildades där och det luktade apa. fick till slut operera bort halsmandlarna och har inte haft de problemen mera och en mycket bättre andedräkt kan jag lova

• Shadilly

...och om man har en halsinfektion kan man få en ökad produktion på grund av irritationen och lätt varbildning. Men det brukar vara av en annan konsistens än de vita klumparna, som påminner om plack.

jag skriker inte. Fls teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas
  • Anonym

Har också fått sånna! de luktar konstigt, som typ... var... eller något? Jag får det inte jätteofta men de brukar komma i samband med att jag har ont i halsen / är förkyld. Tror dock inte det är något farligt utan som någon här ovan skrev.. smuts från halsmandlarna.

• Anonym (äckligt)

Jag tycker det är jätte konstigt då jag aldrig haft det innan. Å att det just bara är vänstra sidan. Kan det bero på att jag haft 2 halsfluss på rad innan kanske?

Svar på tråden vita klumpar ur halsen. Luktar ILLA!!!