• froppen

Ska sextjänster vara ett jobbkrav?

Om jag vill arbeta som personlig assistent, är det då okej att det ingår i det jobbet att jag bistår med olika sextjänster? Runka en av gammal gubbe, t. ex.
    Eller kanske t.o.m att arbetet i sig består av enbart sextjänster= jag jobbar som "eskort"(ett finare ord för hora/ prostituerad)?
    Ska jobbkrav också inkludera att sälja olika sexhjälpmedel och att illusterera, t.ex på sig själv, hur dessa ska användas som?
    Skulle ni vilja vara arbetssökande utifrån sexuella villkor?

• Svar på tråden Ska sextjänster vara ett jobbkrav?
  • Neko

Um, det är ju olagligt. Så nej. Det är inte okej.

Eskort är väl enbart lagligt ifall sexuella tjänster inte ingår, dvs det är som sällskap bara.

Fast ifall det vore lagligt med prostitution så är det ju en annan sak.

• froppen
    Neko skrev 2010-01-05 08:10:55 följande:
    Um, det är ju olagligt. Så nej. Det är inte okej. Eskort är väl enbart lagligt ifall sexuella tjänster inte ingår, dvs det är som sällskap bara. Fast ifall det vore lagligt med prostitution så är det ju en annan sak.
    Så bara om det vore det lagligt så skulle du vilja ha det kravet på dig att ta sexjobb via AF? Suga av en gammal gubbe eller pulla en gammal tant?
    Klä av dig naken inför en gubbe som vill runka till din nakna kropp? Stå på alla fyra och bli påsatt för en gubbe vill det?
    Din dotter söker jobb på samma villkor, kommer hem till mamma och pappa och pratar över middagen om hur dagen har varit som?

Okej...{#lang_emotions_undecided}
  • Neko
    froppen skrev 2010-01-05 08:15:04 följande:
    Så bara om det vore det lagligt så skulle du vilja ha det kravet på dig att ta sexjobb via AF? Suga av en gammal gubbe eller pulla en gammal tant? Klä av dig naken inför en gubbe som vill runka till din nakna kropp? Stå på alla fyra och bli påsatt för en gubbe vill det? Din dotter söker jobb på samma villkor, kommer hem till mamma och pappa och pratar över middagen om hur dagen har varit som? Okej...
    Aha, nu förstår jag din fråga bättre. Nej, det är den största anledningen till att jag är emot prostitution (förutom sjukdomsriskerna). Jag tycker inte att man ska kunna tvinga någon att ta ett sådant jobb. Det kanske går att lösa genom att sexarbetare måste ha en viss licens för att få praktisera. Denna licens kan man få genom en viss utbildning (som inte AF kan tvinga en att ta) och man måste även förnya den regelbundet och då kolla sig för sjukdomar etc.

Parsonligen hade jag nog inte tyckt att det var så farligt för mej ifall det inte innebar någon fysisk kontakt. Annars så nej.

Missförstod din fråga tidigare.
  • Vindfall

Om man inte vill att sex ska ingå i ens arbetsupggifter så söker man inte det jobbet, på samma sätt som man inte söker ett annat jobb där det finns arbetsuppgifter som man inte gillar.

• Neko
    Vindfall skrev 2010-01-05 08:20:43 följande:
    Om man inte vill att sex ska ingå i ens arbetsupggifter så söker man inte det jobbet, på samma sätt som man inte söker ett annat jobb där det finns arbetsuppgifter som man inte gillar.
    Fast AF kan ju tvinga en att söka ett visst jobb eller tappa sin arbetslöshetsersättning idag...
  • Vindfall
    Neko skrev 2010-01-05 08:21:42 följande:
    Fast AF kan ju tvinga en att söka ett visst jobb eller tappa sin arbetslöshetsersättning idag...
    Ett visst jobb ja, men inte ett som man inte klarar av.
  • froppen
    Vindfall skrev 2010-01-05 08:20:43 följande:
    Nu handlade det inte om vad den arbetssökande vill och inte utan hur kraven för den arbetssökande ser ut som.
    Svara gärna på det.
    Och som arbetssökande vet nog du med att alla jobb måste sökas...
    Hur tydlig måste man vara här egentligen?{#lang_emotions_baby}
  • Hägris

Vilken konstig fråga, vart har du fått det ifrån?

Nåt kul, fyndigt och smart!
  • froppen
    Hägris skrev 2010-01-05 08:25:24 följande:
    Vilken konstig fråga, vart har du fått det ifrån?
    Från FL. Var annars??{#lang_emotions_surprised}
Svar på tråden Ska sextjänster vara ett jobbkrav?