• millis01

När försvinner symtomen med pergotime

Jag är inne på min andre kur av pergotime. Jag är jätte deppig kan knappt sköta mitt arbete för att jag börjar nästan gråta när jag står och jobbar. Vikten går också upp.
    Försvinner dessa symtomen om jag slutar med pergotime, hur fort isf?
    Jag försöker tänka att det är tabletterna som gör mig deppig och att jag inte har trillat ner i en depprission igen.

Är det någon som testat någon annan medicin ist för pergo, vad är isf skillnaden.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden När försvinner symtomen med pergotime
  • Gizzmo73

Hej millis01 Ja Pergotime är riktigt hemska! Har ätit fyra omgångar varav sista var en trippelkur och det var inte roligt, hade nog varenda biverkning som gick att få. Nu var det två år sen jag åt dom så jag minns inte hur fort biverkningarna gick över men jag har för mig att det var rätt fort. Istället för pergotime så kan man ta sprutor, puregon. Man tar dom själv i magen och det är inge svårt alls (jag var spruträdd innan jag började....). Och dom har inga biverkningar!

• MissEllie

När jag tog Pergo så fick jag alla och jag lovar, alla symptom man kunde få inklusive överstimulerad som sjutton (fick 11 äggblåsor och sexförbud) för mig tog det nästan 6 veckor efter jag avslutat de hemska pillerna tills jag kände mig som vanligt igen.

Både fysiskt men psykiskt. Det kan ju säkerligen variera beroende på hur tåliga man är och hur snabbt ens kropp hämtar sig. Stort lycka till, vet vilken skit det kan vara.

• millis01
    Gizzmo73 skrev 2010-01-09 23:28:08 följande:
    Hej millis01 Ja Pergotime är riktigt hemska! Har ätit fyra omgångar varav sista var en trippelkur och det var inte roligt, hade nog varenda biverkning som gick att få. Nu var det två år sen jag åt dom så jag minns inte hur fort biverkningarna gick över men jag har för mig att det var rätt fort. Istället för pergotime så kan man ta sprutor, puregon. Man tar dom själv i magen och det är inge svårt alls (jag var spruträdd innan jag började....). Och dom har inga biverkningar!
    Ok. jag ska ringa min barnmorska och höra om vi kan byta eller om jag ska ta de 2 kurer som jag har kvar. Det känns lättera när jag vet att det är tabletterna som ger biverkningarna. Det ska väl komm något gått ur allt det här. Tack för ditt svar.
  • millis01
    MissEllie skrev 2010-01-10 01:30:44 följande:
    När jag tog Pergo så fick jag alla och jag lovar, alla symptom man kunde få inklusive överstimulerad som sjutton (fick 11 äggblåsor och sexförbud) för mig tog det nästan 6 veckor efter jag avslutat de hemska pillerna tills jag kände mig som vanligt igen.Både fysiskt men psykiskt. Det kan ju säkerligen variera beroende på hur tåliga man är och hur snabbt ens kropp hämtar sig. Stort lycka till, vet vilken skit det kan vara.
    Tack ska du ha.
    Det tuffaste för mig är vikten. Jag har haft problem med vikten tidigare så när jag går upp i vikt blir jag ännu mer deprimerad. Men jag försöker tänka att det är pga tabletterna och att det ska föra något gott med mig sig. Jag accepterar att gå upp i vikt när jag väl är gravid. Det värsta är väl att jag inte vet vart det slutar kommer jag bli ännu mer deppig och hur mycket kommer jag gå upp i vikt, kan jag ta mig tillbaka när jag slutar med tabletterna. Tack för din komentar, det känns iaf lättare när jag vet att det verkar "normalt" att må så här.
Svar på tråden När försvinner symtomen med pergotime