• LilyMama

    Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder

    Här tänkte jag starta en tråd för oss som har problem med mellanblödningar, spottings, kontaktblödning och allt vad det heter.

    Vi som försöker bli gravida, men som hela tiden behöver oroa oss då det kommer blodflytningar eller mensliknande flytning.

    Lider själv av att jag blöder lätt. Kan vara om jag lyfter tungt, om jag går ute och fryser och spänner mig, då kommer det blödning direkt.
    Nyser - blödning.
    Behöver jag säga att jag inte mår så bra? :(

    Skriv gärna om du har samma erfarenhet, det är ju alltid så mycket lättare att snacka av sig än att gå och bära det inom sig.

  • Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder
  • LilyMama
    LilyMama skrev 2010-01-08 09:59:26 följande:
    Glömde skriva. Jag är allergisk. Fick en lång och utdragen nysattack imorse och vad händer??Jodå! Jag började blöda igen.Snacka om att jag har sköra slemhinnor!! Det är så man snart vill dö.
    Usch, det lät inte bra...men ni förstår mig säkert.
  • Vårflickan84
    LilyMama skrev 2010-01-08 09:58:04 följande:
    Oj,det får vi inte hoppas!Jag har iof inte undersökt mig av gyn på några år, men tog cellprov för ett litet tag sedan och då såg allt bra ut.Vet dock inte om de kollar sådant då.
    vet inte heller om de ser sånt med cellprov...enklast e ju på VUL. och cystor kommer och går. så om du inte hade något då ere inte säkert att du inte har nu.
    för min del tror jag faktiskt att det är det som orsakar spottingsen.
  • smulan9
    LilyMama skrev 2010-01-07 21:56:46 följande:
    Smulan9: stort grattis till er flicka!! Hon är ju ett riktigt mirakel då ju! Vi får väl kanske bara försöka acceptera att det tar tid, och att vi redan har varsitt underbart barn - och det är ju det finaste vi har, även om vi vill ge honom/henne ett syskon.Men det känns verkligen som att naturen är emot oss.Jag vet inte om det kan inverka något på chansen att bli gravid om man har oregelbunden mens, riklig och smärtsam. Och kort menscykel med.Jag suger in alla tips jag får, må det vara skrock eller skröna, men jag tänker att jag MÅSTE ju prova - kanske det går.Jag testar bisolvon-metoden. Tror att den gjorde vårt första barn (både jag och mannen drack sånt två ggr om dagen), och så kudde under rumpan i minst en halvtimme, så de stackars simmarna ska ha lite hjälp.Om det funkar eller ej, så sitter det mycket uppe i psyket- jag VILL tro på det!Har du och din man testat något sånt galet?  ;)
    Jag tänkte testa o börja dricka grapejos från tropikana. börja idag för det e första med riklig mens o om 2 dagar börjar jag äta min tabletter igen....
    Så det e väl det som jag tänkte göra....
    O funkar inget nu ..igen...så ska jag tillbaka o undersökas hos gyn....
    Så nu är det bara o försöka njuta av livet lite o att man iaf börjar må bra igen o vikten är stilla o långsamt på väg ner...tror att det har lite med tabletterna o göra...
    men det verkar bli en ny babyboom 2010 så ALLA blir ju gravida runt omkring o nu orkar jag faktiskt inte glädjas alltid för dem.....självklart när de säger det o så men det känns som om de gnider in det i mitt ansikte o jag känner mig misslyckad o okvinnlig....SUCK!!
    O Ja självklart älskar jag min lilla flicka mer än något annat!!! men längtan efter en till känns in i märgen nu!!
    Vi har ju det lätt i släkten att bli gravida så jag har alltid fått höra att det e inga problem så när det väl är det så blir man lite chockad o ledsen.....
    känner 4 personer nu som ska ha i maj o det va precis då jag ville ha o planerade lite till......
    Känner mig som den största bitterfittan men ibland kan man väl få låv o vara det?? Bara man inte är det alltid
  • LilyMama

    Smulan9:
    Ja jag känner precis detsamma. Alla ska ha barn omkring en. Man gläds inte ett dugg, haha. Och en del av tjejerna jag känner som går runt med mage är till på köpet oansvariga föräldrar i vanliga fall. Bryr sig inte ett dugg om de barn de har.
    Man går som en sur bitter häxa och grämer sig.
    Men det är nog så att man ser det mycket mer nu när man själv vill ha barn.
    Tidigare brydde inte jag mig alls om att det satt småbarn i närheten, men nu!

  • Happiness

    Jag har blött något så otroligt när vi har haft sex. Man blir ju livrädd. 5 gånger på raken. Vet ni om man trots blödning vid samlag ändå kan bli gravid? Eller dtoppar blodet dom små simmarna? Har ställt denna fråga hur många gånger som helst och det verkar som ingen kan svara på den.

  • LilyMama

    Happiness: fy vad tråkigt för dig!  Jag kan inte svara på om du kan bli gravid eller inte. MEN jag tycker inte det borde vara några problem för sprutet ska ju förhoppningsvis gå rakt in i hålet, om man säger. Och jag tror att du blöder från livmodertappen eller ifrån slemhinnorna inne i slidan.
    Nu vet jag som sagt ingenting om detta, det är bara mina små analyser  ;)

  • smulan9
    LilyMama skrev 2010-01-08 12:07:02 följande:
    Smulan9: Ja jag känner precis detsamma. Alla ska ha barn omkring en. Man gläds inte ett dugg, haha. Och en del av tjejerna jag känner som går runt med mage är till på köpet oansvariga föräldrar i vanliga fall. Bryr sig inte ett dugg om de barn de har. Man går som en sur bitter häxa och grämer sig. Men det är nog så att man ser det mycket mer nu när man själv vill ha barn. Tidigare brydde inte jag mig alls om att det satt småbarn i närheten, men nu!
    Va skönt då är vi iaf två o bittra
    Man känner sig lätt ensamast i hela världen:-S
    Tycker denna tråden är skön så man får klaga utan o må dåligt för det
    Känns som om man gnäller sönder alla vänner o sambo så då e det ju bättre o gnälla här till andra som känner likadant....
    Nu är det iaf helg o jag ska försöka njuta av den med min härliga familj
    TREVLIG HELG!!!!!
  • Aimie
    smulan9 skrev 2010-01-08 15:40:36 följande:
    Va skönt då är vi iaf två o bittra Man känner sig lätt ensamast i hela världen:-STycker denna tråden är skön så man får klaga utan o må dåligt för det Känns som om man gnäller sönder alla vänner o sambo så då e det ju bättre o gnälla här till andra som känner likadant....Nu är det iaf helg o jag ska försöka njuta av den med min härliga familj TREVLIG HELG!!!!!
    De måste ju ändå kännas jävligt skönt att ni kan bli gravida....å har ett barn...jag grämer mig äver att jag har noll...å att alla mina nära å kära fick förra året å e på <G detta året mä!!! Fan detta är surt å ja känner mig som en riktig bitterfitta rent ut sagt hahaha

    MEN här får man iaf gnälla huvudet av sig!!! Nu är det helg som sagt å ikväll ska de festa till de hela nu när man inte är gravid...men ja hade helst sluppit hihihi

    Ha en go helg!!!!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • LilyMama

    Förväntansfull92:
    jag förstår dig helt! När vi försökte få barn nr 1 tog den cirka 6 månader innan det blev plus. Och tiden där tycks inte så lång - men det kändes som en evighet.
    Dessutom blev sambons syrra gravid under tiden vi försökte och det gjorde inte det hela bättre. Jag blev avundsjuk och bitter. Och så fick man hela tiden höra: jaha, och när ska ni ha barn då? Vi ville inte säga till nån att vi försökte, så det kändes lite bittert. Man fick bara svara, det får vi se.

  • Trollmamma till 4

    Hej!!

    Här har ni en till med dessa jädra spottings!!

Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder